grudnia 12, 2015

Biszkopt z 2 jajek - Cienkie Blaty,


Ten przepis ma więcej lat niż ja. To przepis mojej mamy. Taki biszkopt piekę kiedy potrzebuję spód pod sernik na zimno lub piekę sobie cienkie blaty to tortu. Nie zdarzyło mi się jeszcze aby nie wyszedł, mi zawsze wychodzi, a jest tak pyszny, że syn uwielbia go na sucho. Nie trzeba nim rzucać, żadnymi biszkoptami nie rzucam i nie rozumiem, tego trendu rzucania biszkoptami. Ten przepis spokojnie możecie wpisać sobie na listę podręcznych przepisów, bo przyda się Wam nie jeden raz ;)



Składniki na tortownicę 23-26 cm średnicy:
  • 2 jajka (oddzielamy białka od żółtek)
  • 1/3 szklanki cukru
  • 1/3 szklanki mąki pszennej
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka mąki ziemniaczanej
  • szczypta soli

Wykonanie:
Jajka umyłam, oddzieliłam białka od żółtek. Białka umieściłam w większej misce, a żółtka do małej miseczki, do której wlałam 1 łyżkę wody. Do białek wsypałam szczyptę soli i zaczęłam miksować do momentu uzyskania sztywnej piany, która po przechyleniu miski nie przemieszcza się. Ciągle miksując dosypywałam cukier, łyżka po łyżce i miksowałam do momentu, w którym cukier nie był wyczuwalny pomiędzy placami. 



Kiedy w pianie nie jest już wyczuwalny cukier, a jest ona już sztywna i lśniąca dodaję żółtka, oczywiście nadal miksując. Po zmiksowaniu żółtek wyłączam mikser.



 Przesiewam do miski obie mąki i proszek do pieczenia i wsypuję w dwóch partiach do masy jajecznej, mieszam łyżką w taki sposób, aby dobrze napowietrzyć ciasto, czyli od dna do wierzchu. Zwykle staram się mieszać w jedną stronę. Dno tortownicy wykładam papierem do pieczenia, który posypuję delikatnie bułką tartą.




 Wykładam masę do formy, wyrównuję i wstawiam do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i piekę 15- 25 minut. Po 10 minutach zmniejszam temperaturę na 150 stopni. Piekę na złoty kolor.





*Tworząc zdjęcia do tego przepisu akurat testowałam nową tortownicę firmy Lekue i tu nie używałam papieru do pieczenia, bo chciałam sprawdzić jak ceramiczny talerz tortownicy zachowa się przy biszkopcie. Postawiłam wysoką poprzeczkę, bo produkt jest wysokiej klasy, a od takich wymagam więcej. Więc w przypadku tej tortownicy nie ma potrzeby używać papieru do pieczenia, ale w przypadku metalowych form papieru do pieczenia zawsze używam. W przypadku tej tortownicy, którą widzicie na zdjęciach, nawet nie ma potrzeby odcinania biszkoptu nożem od boków, ale o tym przedmiocie napiszę więcej w osobnym poście, bo warto poświęcić na nią więcej uwagi. 

1 komentarz:

  1. O tak, taki podstawowy przepis na biszkopt, który tak jak piszesz można użyć jako spód do ciast zdecydowanie warto zapisać! :)

    OdpowiedzUsuń

Cześć, jestem Blondynka.

Jeśli chcesz coś napisać, wymienić myśli, porozmawiać to jest odpowiednie miejsce, w którym dbam o to abyś czuł się bezpiecznie i dobrze.

Jeśli masz zły dzień i i potrzebujesz tu wyładować swoje negatywne emocje - osobiście zaprowadzę Cię do wyjścia, Nie wyprowadzisz mnie z równowagi, więc albo się uśmiechnij albo idź dalej.

Nie rób proszę z tego miejsca tablicy reklamowej, nie bawię się w lajk za lajk itd, nie lubię spamu.

W komentarzach możesz również umieścić zdjęcia dań wykonanych z Blondynkowych przepisów, jeśli chcesz abym wkleiła je do albumu na fan page`u bloga na FB, napisz od razu, że wyrażasz zgodę na ich umieszczenie we wspomnianym albumie.

Nie bój się pytać, zawsze odpowiem i postaram się pomóc.

Czuj się tu dobrze. Życzę Ci aby Twój Dzień był zawsze pełny pozytywnych zdarzeń! Buziaki!

Drukuj

Copyright © 2016 Blondynka Gotuje , Blogger