grudnia 21, 2014

Sałatka z Tuńczykiem podana w Cytrynach i Krem z Karczochów z Pomidorami


Tuńczyk, produkt uwielbiany w moim domu. W wirze przedświątecznych przygotowań chciałam się po prostu zatrzymać i odpłynąć. Śniadanie nie musi być nudne, dla mnie było to śniadanie, dla Was może to być również oryginalne podanie sałatki na tak zwanej domówce, tym bardziej, że niedługo Sylwester ;) Sałatka pyszna, minimalizm składników nadaje jej lekkości, a w połączeniu z kremem z karczochów po prostu bajka!



Składniki:
  • 4 cytryny
  • 3 jajka
  • 2 puszki tuńczyka w sosie własnym
  • 1 ogórek
  • 5 łyżek majonezu
  • 1/2 pęczka koperku
  • 2 gałązki natki pietruszki
  • świeżo zmielona sól morska
  • świeżo zmielony pieprz
  • cukier
  • 1 pomidor
  • krem z karczochów Mantini

Wykonanie:
Jajka ugotowałam na twardo, ostudziłam i pokroiłam w kostkę. Cytryny umyłam, sparzyłam wrzątkiem. Każdej cytrynie odkroiłam wierzch na 4/5 wysokości i troszkę ścięłam od spodu, aby cytryny mogły stać. Ostrym nożykiem wycięłam miąższ cytryn. Miąższ z jednej cytryny posiekałam drobno i włożyłam do malutkiej miseczki. Koperek i natkę pietruszki drobno posiekałam i włożyłam do miseczki, w której znajdował się posiekany miąższ z cytryny. Ogórek umyłam, obrałam, wydrążyłam nasiona, resztę pokroiłam w drobną kostkę i dorzuciłam do pokrojonych jajek. Tuńczyka odsączyłam na sicie, rozdrobniłam go i dorzuciłam do jajek i ogórka. Wszystko wymieszałam. Do małej miseczki z cytryną i posiekaną zieleniną dodałam majonez, który przyprawiłam solą, pieprzem i cukrem do smaku, wymieszałam wszystko i zawartość miseczki wyłożyłam do pokrojonych składników, wszystko razem wymieszałam.
Krem z karczochów miałam oryginalny włoski, gotowy w słoiczku, który nabyłam w sklepie Mantini. Pomidora sparzyłam wrzątkiem, obrałam ze skórki i pokroiłam w kostkę, uprzednio usuwając gniazda nasienne. Przy pomocy obręczy do potraw ułożyłam na talerzu w kolejności, krem z karczochów, warstwa pomidorów, krem z karczochów, warstwa pomidorów. Obok postawiłam dwie wydrążone cytryny, które napełniłam sałatką z tuńczyka. talerz ozdobiłam listkami pietruszki.
SMACZNEGO życzy BLONDYNKA :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Cześć, jestem Blondynka.

Jeśli chcesz coś napisać, wymienić myśli, porozmawiać to jest odpowiednie miejsce, w którym dbam o to abyś czuł się bezpiecznie i dobrze.

Jeśli masz zły dzień i i potrzebujesz tu wyładować swoje negatywne emocje - osobiście zaprowadzę Cię do wyjścia, Nie wyprowadzisz mnie z równowagi, więc albo się uśmiechnij albo idź dalej.

Nie rób proszę z tego miejsca tablicy reklamowej, nie bawię się w lajk za lajk itd, nie lubię spamu.

W komentarzach możesz również umieścić zdjęcia dań wykonanych z Blondynkowych przepisów, jeśli chcesz abym wkleiła je do albumu na fan page`u bloga na FB, napisz od razu, że wyrażasz zgodę na ich umieszczenie we wspomnianym albumie.

Nie bój się pytać, zawsze odpowiem i postaram się pomóc.

Czuj się tu dobrze. Życzę Ci aby Twój Dzień był zawsze pełny pozytywnych zdarzeń! Buziaki!

Drukuj

Copyright © 2016 Blondynka Gotuje , Blogger