grudnia 24, 2014

Sernik z Masą Krówkową Orzechową


Sernik z kajmakiem. Kajmak lubi chyba każdy. Ja też. Przepis lekko zmodyfikowałam, bo nie byłabym sobą gdybym czegoś nie dodała od siebie :) Spód ciasteczkowy, ale z pieczonymi orzechami laskowymi. Kajmak w serniku, ale orzechowy, fajny bo z drobinkami orzechów, które dość przyjemnie chrupią w buzi. Smakowo, rewelacja, choć mimo iż piekłam jak zawsze sernik miał focha i sobie pękł :) Cóż, się zdarza czasem :)
Źródło: Moje Wypieki.

Każdy czerwony wyraz w tym poście jest linkiem,który przekieruje Cię na odpowiadajcą znaczeniu stronę, przepis lub gdzie można nabyć produkt.



SPÓD:
  • 200 g ciastek pełnoziarnistych
  • 50 g masła roztopionego
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 50 g orzechów laskowych ( podpieczonych i obranych z brązowej skórki)
Wszystkie składniki wrzuciłam do malaksera i zmiksowałam do konsystencji mokrego piasku. Tortownicę o średnicy 23 cm wyłożyłam papierem do pieczenia, na który wysypałam spód ciasteczkowy,który ugniotłam łyżką i wstawiłam tortownicę do lodówki na około 30 minut.

MASA SEROWA:
  • 750 g twarogu półtłustego (przecisnęłam przez praskę do ziemniaków)
  • 2/3 szklanki cukru drobnego do wypieków
  • 2 łyżeczki ekstraktu waniliowego domowego
  • 3 jajka
  • 1/2 szklanki śmietany kremówki 36% (125 ml)
  • 400 g masy krówkowej orzechowej Helio (podzielonej 200 g + 200 g)
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej
Wykonanie:
Składniki powinny mieć temperaturę pokojową.
Twaróg przecisnęłam przez praskę do ziemniaków, która ma bardzo drobne oczka. Następnie zmiksowałam go z cukrem. Potem wbijałam jajka, jedno po drugim, cały czas miksując. Po każdym jajku przemiksowałam masę. Dodałam ekstrakt z wanilii, ponownie zmiksowałam. Następna w kolejności była kremówka i mąka ziemniaczana. Starałam się nie miksować zbyt długo, aby nie napowietrzyć masy, gdyż mocno napowietrzona masa mocno urośnie, ale potem równie mocno opadnie. Na końcu do osobnej miseczki odlałam 1/4 masy serowej. Do większej części masy dodałam 200 g masy krówkowej i krótko zmiksowałam. 
Potem u mnie to wyglądało tak, że na schłodzony spód ciasteczkowy wylałam masę serową zmiksowaną z masą krówkową, na nią wyłożyłam drugie 200 g masy krówkowej orzechowej, delikatnie starałam się rozsmarować masę krówkową na masie serowej. Wcześniej lekko podgrzałam masę krówkową, gdyż była za gęsta. Na masę krówkową wylałam masę serową, tą 1/4 część, do której nie dodawałam masy krówkowej. Na końcy wykałaczką zrobiłam takie biby wzorki, a raczej mazaje :) 
Piekłam w piekarniku nagrzanym do 175 stopni przez około 75 minut. Czas pieczenia jednak musicie dostosować do swoich piekarników, trzeba po prostu obserwować sernik jak szybko się piecze :) Studziłam w lekko uchylonym piekarniku, po czym na co najmniej 12 godzin wstawiłam do lodówki, tak jak sugerowała Dorota z Moich Wypieków, bo w kwestii wypieków jej ufam :)
SMACZNEGO życzy BLONDYNKA :)

1 komentarz:

  1. Mmm, pyszny musiał być :) A pęknięcia tylko dodają mu uroku :)

    OdpowiedzUsuń

Cześć, jestem Blondynka.

Jeśli chcesz coś napisać, wymienić myśli, porozmawiać to jest odpowiednie miejsce, w którym dbam o to abyś czuł się bezpiecznie i dobrze.

Jeśli masz zły dzień i i potrzebujesz tu wyładować swoje negatywne emocje - osobiście zaprowadzę Cię do wyjścia, Nie wyprowadzisz mnie z równowagi, więc albo się uśmiechnij albo idź dalej.

Nie rób proszę z tego miejsca tablicy reklamowej, nie bawię się w lajk za lajk itd, nie lubię spamu.

W komentarzach możesz również umieścić zdjęcia dań wykonanych z Blondynkowych przepisów, jeśli chcesz abym wkleiła je do albumu na fan page`u bloga na FB, napisz od razu, że wyrażasz zgodę na ich umieszczenie we wspomnianym albumie.

Nie bój się pytać, zawsze odpowiem i postaram się pomóc.

Czuj się tu dobrze. Życzę Ci aby Twój Dzień był zawsze pełny pozytywnych zdarzeń! Buziaki!

Drukuj

Copyright © 2016 Blondynka Gotuje , Blogger