listopada 30, 2015

Kokosowa Kasza Jaglana na Ganache z Mlecznej Czekolady


W kaszy jaglanej na mleku zakochałam się już jakiś czas temu. Zwykle jadam ją w miseczce lub zapiekam z owocami pod owsianą kruszonką. Czemu tak podałam? Podkusiło mnie, żeby wystartować w jednym konkursie, przy okazji postanowiłam wykorzystać nowe silikonowe foremki w moim wymarzonym kształcie półkul, którą możecie nabyć w sklepie www.garneczki.pl. Zarówno sklep jak i firma formy jest mi dobrze znana, gdyż mam w domu kilka silikonowych forem firmy Silikomart, jest to włoska firma, która ma w swojej ofercie cuda, a jakość jest najwyższa! Po kilku latach używania innych silikonowych forem tej firmy nadaj są jak nowe, nie odkształcają się, mimo używania ich w zamrażarce, czy piekarniku. Dlatego już dziś wiem, że ta dzisiejsza posłuży mi wiele lat, a ja już jestem z niej zadowolona.



Składniki:
  • 100 g kaszy jaglanej (1/2 szklanki)
  • 125 ml mleka kokosowego
  • 250 ml mleka krowiego
  • 2 łyżki cukru
  • 125 g czekolady mlecznej
  • 125 ml śmietanki kremówki 30%
  • 1 łyżka cukru pudru
  • 2 łyżki likieru czekoladowego
  • 25 g masła w temperaturze pokojowej
  • chipsy kokosowe
  • plastry pomarańczy w gorzkiej czekoladzie (użyłam te z Lidl De Luxe)
  • mieszanka przyprawowa waniliowo - rumowa (też z Lidl De Luxe)

Wykonanie:
Kaszę jaglaną wypłukałam najpierw w zimnej wodzie, potem w gorącej, potem znowu w zimnej. Do garnka wlałam mleko kokosowe i krowie, doprowadziłam do wrzenia. Następnie wsypałam kaszę jaglaną i na bardzo małym ogniu gotowałam pod przykryciem ok. 20 minut. W połowie tego czasu wsypałam 3 łyżki cukru pudru.

W czasie, w którym kasza się gotowała zajęłam się ganache. Do rondelka wlałam kremówkę, doprowadziłam do wrzenia, zestawiłam z ognia, włożyłam do niej połamaną na kosteczki czekoladę, odstawiłam na kilka minut po czym wymieszałam, aby dokładnie się rozpuściła w śmietance. Dosypałam cukier puder i wlałam likier czekoladowy. Ponownie wymieszałam. Na końcu dołołyłam masło pokrojone na małe kosteczki i wymieszałam. Ganache odstawiłam. Ganache na bazie mlecznej czekolady pozostaje płynne, nie gęstnieje!

Ugotowaną kaszę zestawiłam z ognia i nie podnosząc pokrywki dałam jej kilka minut aby odparowała. Następnie przełożyłam ją do silikonowych foremek w kształcie półkuli, aby nadać kaszy oczekiwany kształt.

Na talerz wylałam ganache, na które wyłożyłam jeszcze ciepłe półkule z kaszy jaglanej. W środek każdej wetknęłam ćwiartkę plastra pomarańczy oblanej gorzką czekoladą. Kaszę posypałam mieszanką przyprawową waniliowo - rumową, a ganache posypałam chipsami kokosowymi.
SMACZNEGO życzy BLONDYNKA :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Cześć, jestem Blondynka.

Jeśli chcesz coś napisać, wymienić myśli, porozmawiać to jest odpowiednie miejsce, w którym dbam o to abyś czuł się bezpiecznie i dobrze.

Jeśli masz zły dzień i i potrzebujesz tu wyładować swoje negatywne emocje - osobiście zaprowadzę Cię do wyjścia, Nie wyprowadzisz mnie z równowagi, więc albo się uśmiechnij albo idź dalej.

Nie rób proszę z tego miejsca tablicy reklamowej, nie bawię się w lajk za lajk itd, nie lubię spamu.

W komentarzach możesz również umieścić zdjęcia dań wykonanych z Blondynkowych przepisów, jeśli chcesz abym wkleiła je do albumu na fan page`u bloga na FB, napisz od razu, że wyrażasz zgodę na ich umieszczenie we wspomnianym albumie.

Nie bój się pytać, zawsze odpowiem i postaram się pomóc.

Czuj się tu dobrze. Życzę Ci aby Twój Dzień był zawsze pełny pozytywnych zdarzeń! Buziaki!

Drukuj

Copyright © 2016 Blondynka Gotuje , Blogger