maja 19, 2013

Zupa Gulaszowa



Wczoraj w zamrażarce znalazłam kawałek łopatki wieprzowej. Wymyśliłam, że dziś zrobię zupę gulaszową. Długo się gotuje, ale co tam,jest niedziela, mam czas i co? I mam obiad na dwa, trzy dni z głowy ;)

Składniki:

  • 1 kg wieprzowiny
  • 1 papryka czerwona
  • 1 papryka zielona
  • 200 g pieczarek
  • 4 średnie cebule
  • 3 średnie ziemniaki
  • 1 marchewka
  • 1 pietruszka
  • ćwiartka selera
  • 1/2 szklanki oleju
  • 3 łyżki koncentratu pomidorowego
  • 3-4 ząbki czosnku
  • 4 ziarna ziela angielskiego
  • 2 listki laurowe
  • majeranek
  • 2 szczypty mielonej papryki
  • kostka warzywna
  • sól
  • pieprz


Wykonanie:
Wieprzowinę oczyścić i pokroić w kostkę. Podsmażyć na oleju. Cebulę posiekać, zeszklić na oleju i wraz z mięsem przełożyć do dużego garnka. Zalać wodą (3 litry) i wstawić do gotowania. Paprykę, ziemniaki, marchewkę, pietruszkę i seler pokroić w kostkę, pieczarki w plasterki. Do zupy dodać 4 ziarenka ziela angielskiego, liście laurowe, kostkę warzywną, marchewkę, pietruszkę i seler. Po 45 minutach dorzucić ziemniaki, paprykę i pieczarki,oraz przeciśnięty przez praskę czosnek. Poczekać ok. 15 minut i dodać sproszkowaną paprykę, koncentrat pomidorowy, pieprz, sól i majeranek. Zupę co jakiś czas mieszać w trakcie gotowania. Zupa gulaszowa jest gęsta i pikantna w smaku.Gotuje się dosyć długo, ale warto! 
SMACZNEGO życzy BLONDYNKA :)



1 komentarz:

  1. Ja gotuje taka zupke chociaz czasami zamiast wieprzowiny dodaje wolowine...obie wersje sa pyszne i super na jesienne dni...dzisiaj u mnie na obiad ....mniam :-)

    OdpowiedzUsuń

Cześć, jestem Blondynka.

Jeśli chcesz coś napisać, wymienić myśli, porozmawiać to jest odpowiednie miejsce, w którym dbam o to abyś czuł się bezpiecznie i dobrze.

Jeśli masz zły dzień i i potrzebujesz tu wyładować swoje negatywne emocje - osobiście zaprowadzę Cię do wyjścia, Nie wyprowadzisz mnie z równowagi, więc albo się uśmiechnij albo idź dalej.

Nie rób proszę z tego miejsca tablicy reklamowej, nie bawię się w lajk za lajk itd, nie lubię spamu.

W komentarzach możesz również umieścić zdjęcia dań wykonanych z Blondynkowych przepisów, jeśli chcesz abym wkleiła je do albumu na fan page`u bloga na FB, napisz od razu, że wyrażasz zgodę na ich umieszczenie we wspomnianym albumie.

Nie bój się pytać, zawsze odpowiem i postaram się pomóc.

Czuj się tu dobrze. Życzę Ci aby Twój Dzień był zawsze pełny pozytywnych zdarzeń! Buziaki!

Drukuj

Copyright © 2016 Blondynka Gotuje , Blogger