stycznia 21, 2014

Waniliowe Kremówkowe Kosteczki


A co powiecie na domowe Ptasie Mleczko? W smaku pycha. Na dziecku zrobiło pozytywne wrażenie. Wykonanie nie zajmuje wiele czasu. Największą trudność sprawiło mi oblewanie czekoladą, ale dałam radę, więc i wam się uda!
Przepis znalazłam na stronie Najprostsze i szybkie przepisy, niestety nie było podpisane, kto jest autorem pomysłu :(
Ps.Serdecznie zachęcam do polubienia mojego FanPage`a na FB! :)
Za radą jednej z Was zmieniłam nazwę, fakt firma, która produkuje ten specjał mogłaby mieć mi za złe, że użyłam ich nazwy. Po co pakować się w kłopoty na własne życzenie? Dziękuję Ci Doroto O. :)


Składniki (ok.20 szt):
  • 200 g serka mascarpone
  • 180 g śmietany kremówki 30%
  • 3 czubate łyżki cukru pudru
  • ziarenka z 1 laski wanilii
  • 1 torebka cukru wanilinowego
  • 10 g żelatyny (ok.1 łyżka)
Polewa:
  • 100 g mlecznej czekolady
  • 50 g masła

Wykonanie:
Żelatynę rozpuścić w 1/2 szklanki zimnej wody i zostawić na parę minut do jej napęcznienia. Serek, kremówkę, cukry i wanilię wymieszać w garnuszku i podgrzać. Kiedy masa będzie ciepła wlewamy do niej żelatynę. Po rozmieszaniu żelatyny powstałą miksturę przelewamy do płaskiego pojemnika i wstawiamy do lodówki do stężenia (ok. 1-2 h , można dłużej). Kiedy masa stężała zabieramy się za przygotowanie polewy. Czekoladę siekamy, masło kroimy w drobne kawałki i roztapiamy na parze oba składniki razem. Stężałą masę kroimy na małe prostopadłościany (mniej więcej 4*1,5 cm), które oblewamy polewą czekoladową. (A polewa to po prostu czekolada i masło roztopione w kąpieli wodnej). Ponownie wstawiamy do lodówki, aby czekolada zastygła.
SMACZNEGO życzy BLONDYNKA :)


10 komentarzy:

  1. świetny pomysł:) tak to nie robiłam ptasiego:)

    OdpowiedzUsuń
  2. mascarpone nie dodawałam nigdy do ptasiego mleczka :) fajny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  3. o, o, o! kupne się schować musi :p

    OdpowiedzUsuń
  4. Za kupnym nie przepadam, ale to musi być świetne;))

    OdpowiedzUsuń
  5. mmm... ale chęci mi narobiłaś, uwielbiam ptasie mleczko.

    OdpowiedzUsuń
  6. Proponuję polewę wykonać w następujący sposób: 10 dkg masła lub margaryny, 2-3 łyżki kakao, 2 łyżki wody lub mleka, 1 łyżkę mąki ziemniaczanej oraz 10dkg cukru pudru . Wszystko razem wymieszać i rozpuścić ale nie gotować. Gorąco polewą polewać. Polewa jest ciemna i błyszcząca

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  8. Pyszne,ja przewaznie kupuję ptasie mleczko w Lidlu ,ale to również ięknie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Przepis fajny właśnie go wykonałam. Jednak składniki do niego wyniosą nas więcej niż kupione ptasie mleczko.

    OdpowiedzUsuń
  10. Pyszny pomysł! :) Chętnie bym spróbowała :)

    OdpowiedzUsuń

Cześć, jestem Blondynka.

Jeśli chcesz coś napisać, wymienić myśli, porozmawiać to jest odpowiednie miejsce, w którym dbam o to abyś czuł się bezpiecznie i dobrze.

Jeśli masz zły dzień i i potrzebujesz tu wyładować swoje negatywne emocje - osobiście zaprowadzę Cię do wyjścia, Nie wyprowadzisz mnie z równowagi, więc albo się uśmiechnij albo idź dalej.

Nie rób proszę z tego miejsca tablicy reklamowej, nie bawię się w lajk za lajk itd, nie lubię spamu.

W komentarzach możesz również umieścić zdjęcia dań wykonanych z Blondynkowych przepisów, jeśli chcesz abym wkleiła je do albumu na fan page`u bloga na FB, napisz od razu, że wyrażasz zgodę na ich umieszczenie we wspomnianym albumie.

Nie bój się pytać, zawsze odpowiem i postaram się pomóc.

Czuj się tu dobrze. Życzę Ci aby Twój Dzień był zawsze pełny pozytywnych zdarzeń! Buziaki!

Drukuj

Copyright © 2016 Blondynka Gotuje , Blogger