grudnia 15, 2014

Ciasto Milionera z Orzechami Macadamia


Ciasto Milionera to zachcianka mojego syna. Wypatrzył je na stronie Moje Wypieki, spodobały mu się składniki, głównie czekolada i masa kajmakowa. Ja od siebie dodałam orzechy macadamia, bo skoro to ciasto milionera to pasowałoby dodać coś ekstra, a orzechy macadamia to jedne z najdroższych orzechów świata i tak też zrobiłam. Źródło: Moje Wypieki.


Kruchy spód:
  • 175 mąki przennej
  • 125 g masła, pokrojonego w kostkę
  • 50 g cukru trzcinowego Skworcu
Blaszkę o wymiarach 20x30 cm wyłożyłam papierem do pieczenia. Do miski przesiałam mąkę pszenną, wsypałam cukier i włożyłam zimne masło pokrojone w kosteczkę. Wszystko razem zagniotłam w jednolite ciasto. Ciasto rozwałkowałam i wyłożyłam do formy. Na koniec ciasto w formie podziurkowałam widelcem i wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 190 stopni i piekłam około 20 minut. Piekłam, aż ciasto nie nabrało złotawego koloru.


MASA TOFFI:

W tym przypadku poszłam na łatwiznę, nie chciało mi się gotowa mleka skondensowanego i użyłam gotowej masy. Jeśli macie ochotę zamiast masy kajmakowej możecie mleko skondensowane słodzone gotowa na wolnym ogniu przez około 2-3 godziny. Wybór należy do Was ;) Masę kajmakową wylewamy na upieczony spód.


MASA CZEKOLADOWA:
  • 130 g gorzkiej czekolady
  • 55 g mlecznej czekolady
  • 3 łyżki masła
DODATKOWO:
Czekoladę rozpuściłam w kąpieli wodnej, podczas rozpuszczania czekolady dodawałam po kawałeczku masło. Masę czekoladową wylałam na warstwę kajmaku, na końcu powciskałam orzechy macadamia. Ciasto wstawiłam do lodówki na całą noc.
SMACZNEGO życzy BLONDYNKA :)

3 komentarze:

  1. Oj odpłynęłam :-) wygląda cudnie i bardzo słodko :-) pozdrawiam cieplutko :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam przepisy Doroty z Moje Wypieki, wszystko jest zawsze jasne i czytelne :)
    Przesyłam pozdrowienia z Krakowa!

    Zapraszam na mojego bloga i najnowszy post z recenzją paletki Sleek Rio Rio:
    http://blondivy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Mmm, obłędnie słodkie pyszności :)

    OdpowiedzUsuń

Cześć, jestem Blondynka.

Jeśli chcesz coś napisać, wymienić myśli, porozmawiać to jest odpowiednie miejsce, w którym dbam o to abyś czuł się bezpiecznie i dobrze.

Jeśli masz zły dzień i i potrzebujesz tu wyładować swoje negatywne emocje - osobiście zaprowadzę Cię do wyjścia, Nie wyprowadzisz mnie z równowagi, więc albo się uśmiechnij albo idź dalej.

Nie rób proszę z tego miejsca tablicy reklamowej, nie bawię się w lajk za lajk itd, nie lubię spamu.

W komentarzach możesz również umieścić zdjęcia dań wykonanych z Blondynkowych przepisów, jeśli chcesz abym wkleiła je do albumu na fan page`u bloga na FB, napisz od razu, że wyrażasz zgodę na ich umieszczenie we wspomnianym albumie.

Nie bój się pytać, zawsze odpowiem i postaram się pomóc.

Czuj się tu dobrze. Życzę Ci aby Twój Dzień był zawsze pełny pozytywnych zdarzeń! Buziaki!

Drukuj

Copyright © 2016 Blondynka Gotuje , Blogger