marca 07, 2015

Miętowe Bezy z Bitą Śmietaną i Malinami w Syropie


Bezy..... wrrrrr! Wszyscy, którzy mnie znają wiedzą, że nie cierpię robić tego smakołyku. Lubię bezy jeść. Dziecko lubi bezy jeść, nawet bardziej ode mnie. Kupnych nie lubimy!  Ostatnio mamy fazę na bezy, więc zrobiłam ponownie. To, że nie lubię ich robić, nie znaczy, że nie potrafię, he he. Czy te miętowe mi się podobają? Smakują. Z podobaniem to już inna bajka. Ja to bym chciała takie równiutkie jak od linijki. Tak tam głęboko we mnie siedzi taka wredna perfekcjonistka, która krytykuje wszystko co zrobię. Ciężko z nią żyć. Może to i dobrze, bo wciąż podnoszę sobie poprzeczkę, a czy poprzeczki dosięgnę? Ha ha! Jasne, że nie, bo gdy tylko się do niej zbliżam ta Mała Perfekcjonistka znowu ją podnosi...... Echh! Bezy jak widać, trochę takie na "odwal się", bo koszyczki nie równe, ale smak świetnie zrównoważony za to:) A co, napiszę o tym. Słodkie miętowe bezy, ubitą nieposłodzoną kremówką, rolę tak zwanej wisienki na torcie pełni malina w syropie :) Bosko, po prostu bosko smakują. Zjadłam w sumie dwie i dużo mnie kosztowało aby nie zjeść więcej. Za to dziecko nadrabiało, co jakiś czas pochłaniało bezę, jemu w biodra nie pójdzie, bo ostro trenuje i wszystko spala na boisku, a ja? Ja do treningów dopiero za jakiś czas wrócę, więc bezy leżały w lodówce, a ja skulona w kłębek na łóżku leżałam sobie i tłumaczyłam sobie jak dziecku "Magduś nie idziemy do kuchni!". Na szczęście dużo do mnie piszecie, piszą też firmy, więc myśli i paluszki zajęłam odpisywaniem na maile. Tylko dziecko co jakiś czas nieświadome mojego ćwiczenia silnej woli wpadało do mojego pokoju z bezą w dłoni i siadało obok. Dałam radę, a co! Ja nie dam rady? Bo jak nie ja to kto? Jak to śpiewa Mrozu :) Kiedyś klasyczne koszyczki białe robiłam ze strony Moje Wypieki, te zmodyfikowałam w smaku :)
A tu moja poprzednia wersja Gniazdka bezowe z bitą śmietaną i frużeliną wiśniową :)



Składniki na 12 koszyczków bezowych wielkości dłoni : 
  • 4 białka z dużych jajek rozmiar L
  • 225 g drobnego cukru do wypieków
  • szczypta soli
  • 1 łyżeczka octu jabłkowego
  • 1/2 łyżeczki ekstraktu waniliowego lub kropli miętowych
  • dosłownie kropelka zielonego barwnika w żelu 
Wykonanie:
Białka umieściłam w suchej misce, wsypałam szczyptę soli i wlałam 1 łyżeczkę octu jabłkowego i zmiksowałam na sztywną pianę, następnie dalej miksując po łyżce dosypywałam cukier. Miksowałam do czasu aż w pianie nie wyczuwałam drobinek cukru, sprawdzałam w palcach, organoleptycznie :) Na końcu wlałam ekstrakt miętowy i dodałam odrobinę barwnika spożywczego w żelu. Dosłownie kropelkę. Wszystko zmiksowałam do połączenia się składników. Pianę wyłożyłam do rękawa cukierniczego i wyciskałam sobie takie koszyczki. Oczywiście blachę wyłożyłam papierem do pieczenia. I teraz zaczyna się zabawa. Bezy wkładamy do piekarnika nagrzanego na ok. 80 stopni i suszymy 4,5 -5 godzin :)


DODATKOWO:
Wykonanie:
Wystudzone gotowe bezy wypełniamy ubitą kremówką, oczywiście nie słodzimy kremówki! Na wierzchu układamy po trzy malinki i polewamy łyżeczką syropu.
Te bezy są warte czasu i poświęcenia :)
SMACZNEGO życzy BLONDYNKA :)

2 komentarze:

  1. wow jakie cudeńka :) już mi ślinka leci mniam

    OdpowiedzUsuń
  2. Same "ochy" i "achy" cisną mi się na język jak widzę jak te bezy pięknie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń

Cześć, jestem Blondynka.

Jeśli chcesz coś napisać, wymienić myśli, porozmawiać to jest odpowiednie miejsce, w którym dbam o to abyś czuł się bezpiecznie i dobrze.

Jeśli masz zły dzień i i potrzebujesz tu wyładować swoje negatywne emocje - osobiście zaprowadzę Cię do wyjścia, Nie wyprowadzisz mnie z równowagi, więc albo się uśmiechnij albo idź dalej.

Nie rób proszę z tego miejsca tablicy reklamowej, nie bawię się w lajk za lajk itd, nie lubię spamu.

W komentarzach możesz również umieścić zdjęcia dań wykonanych z Blondynkowych przepisów, jeśli chcesz abym wkleiła je do albumu na fan page`u bloga na FB, napisz od razu, że wyrażasz zgodę na ich umieszczenie we wspomnianym albumie.

Nie bój się pytać, zawsze odpowiem i postaram się pomóc.

Czuj się tu dobrze. Życzę Ci aby Twój Dzień był zawsze pełny pozytywnych zdarzeń! Buziaki!

Drukuj

Copyright © 2016 Blondynka Gotuje , Blogger