kwietnia 11, 2015

Leniwa Pizza z Szynką według Blondynki


Tego dnia nie miałam ani chęci, ani czasu na gotowanie. Przymknijcie oko na moje grzeszki, ale porządnego sosu pomidorowego nie zrobiłam, złapałam keczup, mąka pszenna właśnie mi się kończyła, z torebki wysypało się zaledwie trzy szklanki, więc nie wiele myśląc dosypałam mąkę gryczaną, bo na spacer do sklepu ani czasu ani chęci nie znalazłam. Fajny efekt dała ta mąką, ciasto puszyste, lekkie, a zarazem bardziej sycące. Rozkręcać pizzy w rękach też mi się nie chciało, nie dlatego, że to jakaś pracochłonna technika, ale po prostu taki dzień, więc strasznie chciałam uciec na łatwiznę, a przy okazji chciałam delikatnie posprzątać lodówkę, na plasterki szynki to już był ostatni dzwonek i dlatego wybór padł właśnie na pizzę z szynką, a dziecko taką uwielbia. Trochę mnie tylko syn rozbawił, bo kiedy przyszedł ze szkoły ja właśnie wkładałam blachę do piekarnika , popatrzył i tylko zapytał z czym są te drożdżówki :) No jakie drożdżówki? Pizza przecież, co nie? :) A tu coś podobnego tylko już z sosami i innymi dodatkami, moja Leniwa Pizza z Salami Anchois na Sosie Słodko - Ostrym.


Składniki na 2osoby (ilość ciasta również wystarczy na 2 pizze o średnicy 31 cm każda):
  • 25 g świeżych drożdży
  • 1,5 szklanki ciepłej wody
  • 3 szklanki mąki pszennej
  • niecała 1 szklanka mąki gryczanej
  • 1 łyżka oliwy z oliwek
  • 3/4 łyżki cukru
  • 1,5 łyżeczki soli
DODATKOWO:
  • kilkanaście plastrów szynki wieprzowej
  • kawałek sera żółtego w kawałku ( u mnie Gouda)
  • kilka łyżek keczupu


Wykonanie:
Ciasto na pizzę zawsze robię w taki sam sposób (tu tylko różnica w dodatku mąki gryczanej). Do miski wsypałam sól, następnie mąkę pszenną i część mąki gryczanej, zrobiłam wgłębienie, do którego wsypałam cukier, wkruszyłam drożdże, zagarniając przy tym trochę mąki. Miskę przykryłam ściereczką i odstawiłam na kilkanaście minut. W momencie, w którym rozczyn podwoił swoją objętość, w początkowej fazie wszystkie składniki wymieszałam łyżką, a potem wyrabiałam ciasto ręką. Kiedy ciasto przestało przyklejać się do dłoni dodałam oliwę z oliwek i wyrabiałam do czasu, w którym ciasto przestało błyszczeć. Z ciasta uformowałam dwie kulki, które położyłam na desce opruszonej mąką i przykryłam ściereczką i odstawiłam na około godzinę do wyrośnięcia. Po tym czasie uderzyłam pięścią w ciasto, aby pozbyć się pęcherzyków powietrza z każdej kulki Każdą rozwałkowałam na kształt przypominający prostokąt, oczywiście rozwałkowałam cienko, posmarowałam keczupem łagodnym, następnie na całym prostokącie porozkładałam plasterki szynki, którą posypałam żółtym serem startym na tarce o grubych oczkach. Zwinęłam w tak zwaną roladę i pokroiłam na kilkucentymetrowe kawałki, które poukładałam na blaszce. Poukładałam w coś co kształtem przypominało "kwiatek", mi tak w każdym bądź razie przypominało. Blachę z "pizzą" wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 220 stopni i piekłam kilkanaście minut, piekłam na oko, ale raczej nie było to dłużej niż 20 minut.
SMACZNEGO życzy BLONDYNKA :)

1 komentarz:

  1. Wygląda super ... spróbuję na pewno :- pozdrawiam aniasmama.blog.pl

    OdpowiedzUsuń

Cześć, jestem Blondynka.

Jeśli chcesz coś napisać, wymienić myśli, porozmawiać to jest odpowiednie miejsce, w którym dbam o to abyś czuł się bezpiecznie i dobrze.

Jeśli masz zły dzień i i potrzebujesz tu wyładować swoje negatywne emocje - osobiście zaprowadzę Cię do wyjścia, Nie wyprowadzisz mnie z równowagi, więc albo się uśmiechnij albo idź dalej.

Nie rób proszę z tego miejsca tablicy reklamowej, nie bawię się w lajk za lajk itd, nie lubię spamu.

W komentarzach możesz również umieścić zdjęcia dań wykonanych z Blondynkowych przepisów, jeśli chcesz abym wkleiła je do albumu na fan page`u bloga na FB, napisz od razu, że wyrażasz zgodę na ich umieszczenie we wspomnianym albumie.

Nie bój się pytać, zawsze odpowiem i postaram się pomóc.

Czuj się tu dobrze. Życzę Ci aby Twój Dzień był zawsze pełny pozytywnych zdarzeń! Buziaki!

Drukuj

Copyright © 2016 Blondynka Gotuje , Blogger