maja 19, 2014

Chlorella, przez którą stałam się Glonojadem!


Chlorella, podobnie jak jej "siostra" Spirulina to alga morska. Posiada podobne właściwości jak Spirulina, ale w przeciwieństwie do niej chlorella ma charakter bardziej wzmacniający i oczyszczający organizm z toksyn.

Chlorella zawiera mniej białka, a więcej żelaza niż Spirulina. Ma również mniejsze niż spirulina działanie antywirusowe.

Tak więc jeśli potrzebujecie się wzmocnić od środka i uzupełnić dietę w niezłą dawkę witamin i wartości odżywczych - wybierzcie Spirulinę. Jeśli jednak potrzebujecie się oczyścić z metali ciężkich i wszystkich "dobrodziejstw" cywilizacji wybierzcie Chlorellę.  

Obydwie algi polecałabym osobom na dietach odchudzających, przemęczonym, palącym papierosy, uprawiającym sport.

Zarówno Spirulinę jak i Chlorellę wykorzystujemy w przepisach, w których nie poddajemy alg obróbce cieplnej, gdyż straciłyby swoje cudowne właściwości.

Obie algi możemy spotkać w postaci tabletek i formie sproszkowanej. Ja osobiście wolę formę sproszkowaną, bo nie mam głowy do regularnego brania tabletek, ciągle zapominam. Poza tym większą radość daje mi przygotowanie zdrowego posiłku i potem oddaniu się jego degustacji. W Chlorellę i Spirulinę (i nie tylko) zaopatruję się w sklepie internetowym (SKWORCU). Cena chlorelli to 5,75 zł za 20 g, a cena Spiruliny to 4,50 zł za 20 g.  Mogę napisać, że 20 g na długo wystarczy ;) Co do sklepu SKWORCU - z czystym sercem polecam i zapraszam do zerknięcia na bogatą ofertę ciekawych produktów spożywczych w przyjaznych cenach ;) Zaręczam, że nie będziecie mieli problemów ani z zamówieniem, ani z przesyłką, która w bardzo krótkim czasie dociera do klienta. Dziś napisała do mnie znajoma, pytała o spirulinę, bo zamówiła w tym sklepie kilka produktów, a w tym i spirulinę. Dodatkowo powiedziała, że sklep jest świetny. Nie namawiam , bo chcę abyście mieli wolny wybór, a ja tu piszę o produkcie, a nie o sklepie przecież. 

Powinniśmy wiedzieć, że po dodaniu którejkolwiek z tych alg do dania - zabarwi je na kolor zielony.



Co możemy zrobić z chlorellą? Wszystko na co nam pozwoli nasza wyobraźnia. Zmieszać z serkami, mlekiem, wodą, dodawać do koktajli mlecznych, ale nie tylko. Ja przygotowałam sobie pyszne spaghetti z sosem pesto genuese z chlorellą, Spirulinę wypijam w koktajlach. Serdecznie zapraszam do zapoznania się z moimi propozycjami na glony, w których opisuję jak mocno można wyczuć posmak glonów. Dziś opracowałam koktajl ze Spiruliną, w smaku którego w ogóle nie wyczujemy smaku glonów :) Jak znaleźć przepisy z użyciem alg na moim blogu? Otóż po lewej stronie znajduje się okienko "wyszukaj", w które wpisujemy nazwę składnika, który nas interesuje i po zatwierdzeniu na górze pojawi się lista linków do postów z użyciem składnika, którego szukacie. Prawda, że proste?

Jeśli chcecie poczytać o spirulinie zapraszam do zapoznania się z tym postem: Spirulina - co? jak? z czym? i dlaczego? <klik>

1 komentarz:

  1. Ja właśnie zaczęłam pić sok z młodego jęczmienia i kurację chlorellą, ale w tabletkach. Młody jeczmień dodaję też do koktajli.

    OdpowiedzUsuń

Cześć, jestem Blondynka.

Jeśli chcesz coś napisać, wymienić myśli, porozmawiać to jest odpowiednie miejsce, w którym dbam o to abyś czuł się bezpiecznie i dobrze.

Jeśli masz zły dzień i i potrzebujesz tu wyładować swoje negatywne emocje - osobiście zaprowadzę Cię do wyjścia, Nie wyprowadzisz mnie z równowagi, więc albo się uśmiechnij albo idź dalej.

Nie rób proszę z tego miejsca tablicy reklamowej, nie bawię się w lajk za lajk itd, nie lubię spamu.

W komentarzach możesz również umieścić zdjęcia dań wykonanych z Blondynkowych przepisów, jeśli chcesz abym wkleiła je do albumu na fan page`u bloga na FB, napisz od razu, że wyrażasz zgodę na ich umieszczenie we wspomnianym albumie.

Nie bój się pytać, zawsze odpowiem i postaram się pomóc.

Czuj się tu dobrze. Życzę Ci aby Twój Dzień był zawsze pełny pozytywnych zdarzeń! Buziaki!

Drukuj

Copyright © 2016 Blondynka Gotuje , Blogger