listopada 26, 2014

Biscotti z Orzechami Pekan i Syropem Klonowym


Orzechy pekan i syrop klonowy, to dla mnie zestaw idealny! Od dawna zakochana w Granoli klonowej z orzechami pekan, tak sobie pomyślałam, że w biscotti o podobnej tematyce również się zakocham. Pyszne wyszły! Dodatkowym plusem biscotti jest fakt, że można je długo przechowywać w puszce na ciastka, mnie jednak się tak nie zdarzyło, gdyż biscotti zwykle sama wyjadam w bardzo krótkim czasie :) Źródło przepisu: Moje Wypieki.

Serdecznie zapraszam na fan page bloga na portalu Facebook, a tu dla Was link: Blondynka Gotuje - Zapraszam!


Składniki:
  • 1 jajko
  • 80 g cukru drobnego
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 łyżki syropu klonowego
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii domowego, który jakiś czas temu zrobiłam (link do przepisu w nazwie) 
  • 100 g orzechów pekan Skworcu

Wykonanie:
Jajko zmiksowałam z cukrem do białości. Miksując dalej dodałam mąkę i proszek do pieczenia, potem ekstrakt waniliowy, syrop klonowy. Na samym końcu dodałam orzechy pekan i tu już wmieszałam je łyżką. Ciasto wyłożyłam na blachę wyłożoną papierem do pieczenia i rękami opruszonymi w mące uformowałam chlebek o długości około 20 cm. Piekłam w piekarniku nagrzanym do 175 stopni przez około 20 minut na złotobrązowy kolor. Następnie wyjęłam upieczony tak zwany chlebek i pokroiłam po skosie na kromeczki o grubości około 1 cm. Poukładałam je poziomo na blasze i wstawiłam spowrotem do piekarnika nagrzanego również do 175 stopni i piekłam przez niecałe 15 minut, w połowie pieczenia przewróciłam kromeczki na druga stronę. Biscotti przechowuję w szczelnej metalowej puszce na ciastka, do której często zaglądam jak wiem, że biscotti tam sobie leżą :)
SMACZNEGO życzy BLONDYNKA :)

4 komentarze:

  1. Chodziłam dzisiaj po sklepach w poszukiwaniu syropu klonowego i znalazłam. Jednak mała buteleczka u nas kosztuje 20 zł (biedronka więc i jakość pewnie średnia). Można to czymś zastąpić? Czym?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, można, np. syropem z agawy, golden syrup lub miodem. Smak lekko się zmieni gdyż syrop klonowy ma specyficzny smak .

      Usuń
  2. Uwielbiam biscotti, a w takiej wersji smakowej jeszcze nie próbowałam :)

    OdpowiedzUsuń

Cześć, jestem Blondynka.

Jeśli chcesz coś napisać, wymienić myśli, porozmawiać to jest odpowiednie miejsce, w którym dbam o to abyś czuł się bezpiecznie i dobrze.

Jeśli masz zły dzień i i potrzebujesz tu wyładować swoje negatywne emocje - osobiście zaprowadzę Cię do wyjścia, Nie wyprowadzisz mnie z równowagi, więc albo się uśmiechnij albo idź dalej.

Nie rób proszę z tego miejsca tablicy reklamowej, nie bawię się w lajk za lajk itd, nie lubię spamu.

W komentarzach możesz również umieścić zdjęcia dań wykonanych z Blondynkowych przepisów, jeśli chcesz abym wkleiła je do albumu na fan page`u bloga na FB, napisz od razu, że wyrażasz zgodę na ich umieszczenie we wspomnianym albumie.

Nie bój się pytać, zawsze odpowiem i postaram się pomóc.

Czuj się tu dobrze. Życzę Ci aby Twój Dzień był zawsze pełny pozytywnych zdarzeń! Buziaki!

Drukuj

Copyright © 2016 Blondynka Gotuje , Blogger