marca 17, 2016

Mega Ciastka z Masłem Orzechowym i M&M`s



"Ciastki"..... mmmm. Wszyscy lubią "ciastki", my też, a z masłem orzechowym to mój Młody bardzo bardzo. To są ciastka, które upieczesz raz, a potem jeszcze raz, i jeszcze i jeszcze. A jak już powiesz sobie dość, nie piekę ich więcej, to wtedy przyjdą Twoje dzieci i spytają "mamo, kiedy upieczesz te ciastka?". U mnie tak to wygląda. Chcesz sprawdzić jak to wygląda u Ciebie? Upiecz raz, tak na próbę ;) Sprawdź reakcję domowników :) To wszystko przez to, że kiedyś szwędałam się po necie i wpadłam do Brunetki, wydrukowałam przepis, a potem w wolnej chwili upiekłam i nadal piekę i Młody ciągle o nie pyta, czy kiedyś będzie miał ich dość?



Składniki:
  • 115 g masła w temperaturze pokojowej 
  • 1/4 łyżeczki soli (można odpuścić jeśli użyjecie masła solonego)
  • 100 g cukru trzcinowego (najlepiej drobnego)
  • 50 g cukru białego, drobnego do wypieków
  • 185 g masła orzechowego (ja zawsze robię na domowym, a wykonanie go to kilka chwil)
  • 1 duże jajko
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii (też używam domowego)
  • 1/2 łyżeczki sody
  • 160 g mąki pszennej
  • 40 g płatków owsianych
  • ok. 150 g M&M`s (ja zawsze dodaję te z orzechem w środku)
  • 90 g mlecznej lub gorzkiej czekolady

Wykonanie:
Miksuję kilka minut masło z cukrami do momentu aż masło stanie się jasne i puszyste, potem dodaję masło orzechowe, miksuję, jajko i ekstrakt z wanilii, miksuję. I tu od tego momentu miksuję krócej tylko do momentu połączenia się składników i na wolniejszych obrotach. Stopniowo dodaję mąkę wymieszaną z sodą, potem płatki owsiane i na końcu czekoladę pokrojoną na grube kawałki i 1/3 części M&M`s.



Z ciasta formuję ugniatając w dłoniach nieduże kulki, tak ok. 1 kopiasta łyżka ciasta. Układam na blaszce wyłożonej papierem, lekko spłaszczam i wciskam po 2 - 3 sztuki M&M`s. Ciastka jak widać nie rosną zbytnio więc nie musimy robić zbyt wielkich odstępów. Piekę w nagrzanym piekarniku do 180 stopni przez ok 8 minut, max.10 minut. Po tym czasie delikatnie przeniosłam na kratkę i odstawiłam do wystudzenia.

  • ciastka po upieczeniu są miękkie, ale jak wystygną twardnieją i są idealne
  • jak za długo będziesz miksować masę mogą trochę rozpłynąć podczas pieczenia
SMACZNEGO życzy BLONDYNKA :)


1 komentarz:

  1. bardzo fajne ciasteczka :) muszę spróbować zrobić :) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Cześć, jestem Blondynka.

Jeśli chcesz coś napisać, wymienić myśli, porozmawiać to jest odpowiednie miejsce, w którym dbam o to abyś czuł się bezpiecznie i dobrze.

Jeśli masz zły dzień i i potrzebujesz tu wyładować swoje negatywne emocje - osobiście zaprowadzę Cię do wyjścia, Nie wyprowadzisz mnie z równowagi, więc albo się uśmiechnij albo idź dalej.

Nie rób proszę z tego miejsca tablicy reklamowej, nie bawię się w lajk za lajk itd, nie lubię spamu.

W komentarzach możesz również umieścić zdjęcia dań wykonanych z Blondynkowych przepisów, jeśli chcesz abym wkleiła je do albumu na fan page`u bloga na FB, napisz od razu, że wyrażasz zgodę na ich umieszczenie we wspomnianym albumie.

Nie bój się pytać, zawsze odpowiem i postaram się pomóc.

Czuj się tu dobrze. Życzę Ci aby Twój Dzień był zawsze pełny pozytywnych zdarzeń! Buziaki!

Drukuj

Copyright © 2016 Blondynka Gotuje , Blogger