stycznia 25, 2014

Ekspresowe Tiramisu


Coś słodkiego, szybkiego i smacznego. Czego chcieć więcej? Przepis pochodzi z tej strony. Nie będę się dużo rozpisywać na temat tego deseru - po prostu zróbcie i już! A koniecznie podzielcie się wrażeniami :)


Składniki na 2 pucharki:
  • 6 podłużnych biszkoptów (typu Ladyfingers)
  • 250 g serka mascarpone
  • 4 łyżki cukru pudru
  • 1 łyżka kakao gorzkiego
  • 1 mała filiżanka mocnego naparu kawy

Wykonanie:
Co ja tu mogę napisać... Serek zmiksować z cukrem pudrem. Napar kawy studzimy. Nasączamy biszkopty w kawie i układamy w kolejności:
  • biszkopty
  • serek
  • biszkopty
  • serek
  • biszkopty
  • serek
  • a wierzch posypujemy kakao
Prawda, że szybko?
SMACZNEGO życzy BLONDYNKA :)



12 komentarzy:

  1. Mimo to nie traci na efektownym wyglądzie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy zamiast serka mascarpone można używać innego?

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie próbowałam z innym serkiem. Jednak uważam, że serek mascarpone ma swój specyficzny słodkawy smak, a w dodatku jest bardzo tłusty, co daje fantastyczny efekt smakowy, w dodatku nie oddziela się po zetknięciu z nasączonymi biszkoptami. Mogę się mylić w swojej opinii, ale takie mam zdanie na ten temat.Mam nadzieję, że Ci pomogłam choć troszeczkę.
    Ps. Jeśli miałabym ryzykować z doborem innego serka osobiście wybrałabym ser ricotta.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. wlasnie zrobilam to tiramisu ,''niebo w gebie'' dziekuje za przepis :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że smakuje! Dziękuję za miłe słowa :)

      Usuń
  5. Magdalenko a tylko te biszkopty pasują inne nie mogą być???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Drogi Anonimie ;)
      Jeśli chodzi o biszkopty, to sprawa wygląda tak: biszkopty podłużne stosuje się do tiramisu dlatego, że najlepiej pochłaniają naszą kawę i podczas jedzenia zjadasz tak jakby kawową chmurkę, nie są drogie, bo małe opakowanie kosztuje ok.2,45 zł. Okrągłe biszkopty mają strukturę bardziej zwartą i jeśli chcesz użyć takich, chyba będziesz musiała je dłużej moczyć w kawie, żeby uzyskać podobny efekt. Jeśli nie masz dostępu do podłużnych - w ostateczności użyj tych okrągłych tylko mocz w kawie dużo dłużej niż podłużne. Wg mnie biszkopty okrągłe mają też odrobinę inny smak. Próbuj i podziel się wrażeniami :)
      Pozdrawiam Serdecznie

      Usuń
  6. Ja dzisiaj robiłam takie tiramisu tyle, że z brzoskwiniami (z puszki) i to o dziwo bez serka mascarpone, bo nie miałam pod ręką. Za to na ryzyko użyłam serka "Twój smak" Piątnicy, naturalnego. Ubiłam ok. 150 ml kremówki, dodałam 3 łyżki cukru pudru. Serek w smaku jest ogólnie lekko słony, jak to takie serki, więc go posłodziłam tak żeby było czuć, że jest trochę słodkawy, po czym dodałam go do ubitej śmietanki. Chwilę jeszcze pomiksowałam. Biszkopty miałam takie małe okrągłe, namoczyłam w syropie i układałam tak: biszkopty, serek, kawałki brzoskwiń, biszkopty, serek i na wierzch połowę brzoskwini. Polałam jeszcze trochę czekoladą, bo została po robieniu polewy na ciasto. Zostawiłam w lodówce na parę godzin. Wyszło na prawdę pyszne. Delikatnie słodkie, smak słony praktycznie niewyczuwalny. Syty, ale w smaku bardzo lekki :) Wyszły z tego takie dwie małe miseczki.

    OdpowiedzUsuń

Cześć, jestem Blondynka.

Jeśli chcesz coś napisać, wymienić myśli, porozmawiać to jest odpowiednie miejsce, w którym dbam o to abyś czuł się bezpiecznie i dobrze.

Jeśli masz zły dzień i i potrzebujesz tu wyładować swoje negatywne emocje - osobiście zaprowadzę Cię do wyjścia, Nie wyprowadzisz mnie z równowagi, więc albo się uśmiechnij albo idź dalej.

Nie rób proszę z tego miejsca tablicy reklamowej, nie bawię się w lajk za lajk itd, nie lubię spamu.

W komentarzach możesz również umieścić zdjęcia dań wykonanych z Blondynkowych przepisów, jeśli chcesz abym wkleiła je do albumu na fan page`u bloga na FB, napisz od razu, że wyrażasz zgodę na ich umieszczenie we wspomnianym albumie.

Nie bój się pytać, zawsze odpowiem i postaram się pomóc.

Czuj się tu dobrze. Życzę Ci aby Twój Dzień był zawsze pełny pozytywnych zdarzeń! Buziaki!

Drukuj

Copyright © 2016 Blondynka Gotuje , Blogger