stycznia 19, 2015

Szynka Pieczona na Kanapki i Nie Tylko!


Łatwo i prosto, czyli tak jak lubimy. Mięso nacieramy przyprawami i zostawiamy w lodówce na dzień, albo trzy. Jak długo marynujemy to wszystko zależy od nas samych i naszego planu dnia. Kolejny przykład na to, że wcale nie musimy kupować wędliny w sklepie, a potem zastanawiać się, czym było naszpikowane. Nasza szynka na pewno nie zrobi się śliska na drugi dzień. Poza tym można ją pokroić dzieciom na kanapki lub pokroić w grube plastry i podać z sosem na obiad. Zapraszam!



Szynka:

Mięso umyłam w zimnej wodzie. Osuszyłam ręcznikiem papierowym. Przyprawy wsypałam do małej miseczki. Czosnek obrałam i przecisnęłam przez praskę. Wszystko razem wymieszałam i mieszanką natarłam mięso. Szczelnie zawinęłam w folię spożywczą i włożyłam do lodówki na 3 dni. Po trzech dniach przełożyłam mięso na folię aluminiową i ciasno owinęłam. Włożyłam do teflonowej blaszki. Podlałam wodą tak, aby ta pokryła całe dno i wstawiłam do piekarnika nagrzanego na 200 stopni. Po 10 minutach pieczenia zmniejszyłam temperaturę na 180 stopni i piekłam 70 minut. Podczas pieczenia podlewałam wodą, tak aby cały czas woda pokrywała dno blaszki. Po tym czasie wyjęłam mięso z piekarnika, wyciągnęłam je z folii i położyłam na duży płaski talerz aby odpoczęło.
SMACZNEGO życzy BLONDYNKA :)


9 komentarzy:

  1. super na kanapki i bez konserwantow

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zrobiłam ta szynkę jest boska!!!! trzymałam troszkę dłużej bo chciałam bardziej wilgotną - na 150 stopniach.

      Usuń
  2. ma konserwanty - sól peklową,

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja zamiast sól peklową dałam sól himalajską

    OdpowiedzUsuń
  4. Zrobiłam ponad dwa kg szynki trzymalam 2,5h i oczywiście przypraw tez odpowiednio więcej dodałam.
    Tylko ja nie odstawialam szynki do lodówki, od razu wstawiłam wyszła pyszniutka. Szkoda tylko że te miesa po pieczeniu się kurcza:( zawartość mięsa w mięsie

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam serdecznie!! Można upiec szynkę w rekawie foliowym? I tym samym darowac sobie podlewanie itp.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie można, ale ja nie lubię tych rękawów, a podlewanie nie jest przecież kłopotliwe ;)

      Usuń
  6. Zrobiłam, smak idealny. Szyneczka ma piękny kolor jednak w środku zostało szare kółeczko :((((Jak może być tego przyczyna?

    OdpowiedzUsuń

Cześć, jestem Blondynka.

Jeśli chcesz coś napisać, wymienić myśli, porozmawiać to jest odpowiednie miejsce, w którym dbam o to abyś czuł się bezpiecznie i dobrze.

Jeśli masz zły dzień i i potrzebujesz tu wyładować swoje negatywne emocje - osobiście zaprowadzę Cię do wyjścia, Nie wyprowadzisz mnie z równowagi, więc albo się uśmiechnij albo idź dalej.

Nie rób proszę z tego miejsca tablicy reklamowej, nie bawię się w lajk za lajk itd, nie lubię spamu.

W komentarzach możesz również umieścić zdjęcia dań wykonanych z Blondynkowych przepisów, jeśli chcesz abym wkleiła je do albumu na fan page`u bloga na FB, napisz od razu, że wyrażasz zgodę na ich umieszczenie we wspomnianym albumie.

Nie bój się pytać, zawsze odpowiem i postaram się pomóc.

Czuj się tu dobrze. Życzę Ci aby Twój Dzień był zawsze pełny pozytywnych zdarzeń! Buziaki!

Drukuj

Copyright © 2016 Blondynka Gotuje , Blogger