sierpnia 24, 2014

Rolada Szpinakowa z Łososiem i Serkiem z Chrzanem


Rolada szpinakowa, jak ja się bałam ją robić. Nawet sobie tego nie wyobrażacie. To jest moja pierwsza w życiu rolada :) Teraz z perspektywy czasu, napiszę, że wcale nie ma się czego bać! Ciekawa w smaku, efektowna w podaniu, idealna na różne okazje, czego chcieć więcej? Bazowy przepis, na którym się wzorowałam pochodzi z bloga Razem Smaczniej, nie do końca trzymałam się tego przepisu, nie byłabym sobą, gdybym nie dodała czegoś inaczej, więcej lub mniej niż w przepisie. Wyszło przepysznie!


Składniki:
  • 450 g szpinaku rozdrobnionego, mrożonego IGLOTEX
  • 200 g wędzonego łososia norweskiego SUEMPOL
  • 3 ząbki czosnku
  • 1 łyżeczka masła
  • 1 łyżka mąki pszennej
  • 4 jajka (żółtka i białka osobno)
  • sól
  • pieprz biały
  • gałka muszkatołowa
  • 250 g serka kremowego śmietankowego
  • 3 łyżeczki chrzanu

Wykonanie:
Szpinak rozmroziłam na sitku, w niedużym garnku rozpuściłam masło, włożyłam rozmrożony szpinak i przeciśnięte przez praskę ząbki czosnku i podsmażyłam chwilkę. Na końcu doprawiłam solą, pieprzem i gałką muszkatołową. Podsmażony szpinak wystudziłam. Dodałam do niego roztrzepane widelcem żółtka i mąkę, wymieszałam łyżką, na koniec wmieszałam ubite na sztywno białka. Masę szpinakową wylałam do formy o wymiarach 30x20 cm wyłożonej papierem do pieczenia. Całość wyrównałam i wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 175 stopni i piekłam około 20 minut. Po tym czasie wyłożyłam ciasto na lnianą ściereczkę, szybko, ale delikatnie ściągnęłam papier do pieczenia i ciasto szpinakowe zwinęłam w ściereczkę w kształt rolady (długość rolady 30 cm). Odstawiałam do wystudzenia. W czasie, w którym rolada stygła, wyjęłam serki śmietankowe, do których włożyłam chrzan i dokładnie je rozmieszałam. Zimne ciasto szpinakowe rozwinęłam na ściereczce, posmarowałam serkiem z chrzanem, na serek wyłożyłam płaty łososia wędzonego, a potem wszystko razem ciasno zwinęłam w roladę. Zwiniętą roladę owinęłam folią spożywczą i włożyłam do lodówki na całą noc. Rano pokroiłam ją i efekty możecie zobaczyć na zdjęciach :)
SMACZNEGO życzy BLONDYNKA :)

24 komentarze:

  1. Połączenie serka i wędzonego łososia zawsze dobrze smakuje. Muszę spróbować ze szpinakiem. : D

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny post! ;))

    Pozdrawiam

    _______________

    truskawkowa-fiesta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Na swoim blogu www.smaczneprzepisy.com.pl mam podobny przepis ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Paulino, w opisie na początku napisałam z czyjego przepisu korzystałam :)

      Usuń
  4. Widziałam ten przepis w programie ugotowani.odcinek z otylia Jędrzejczak

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja znalazłam go na blogu, o którym wspomniałam w opisie na początku :)

      Usuń
  5. Nareszcie ktoś przygotował roladę szpinakową która świetnie wygląda. Zabrzmi to może mało skromnie ale - zupełnie jak moja. http://mechanikwkuchni.blogspot.com/2014/06/rolada-szpinakowa-z-ososiem.html

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda więcej niż przepysznie, ale faktycznie wygląda na to, że bardzo dużo z tym roboty.

    OdpowiedzUsuń
  7. Magda, jest idealna, robiłam z Twojego przepisu- najlepszy. Pozdrawiam Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, bardzo się cieszę, to super przyjemność czytać, że potrawy Wam wychodzą i smakują :)

      Usuń
  8. Wygląda rewelacyjnie, a piekarnik nastawiony na gorę i dół, czy tylko dolna grzałka?

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja wg własnego pomysłu dodaję do serka 2 łyżeczki żelatyny rozpuszczone w odrobinie mleka, by serek potem nie wypływał ;) Jest pysznie i nie rozlatuje się.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie dodaję żelatyny, jak widzisz na zdjęciach serek mi w ogóle nie wypływa, a robiłam tą roladę już wiele razy ;)

      Usuń
  10. Pękła mi przy zwijaniu kurcze szkoda. Co by tu dać na góre żeby zatuszować? Wyglada obłędnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Posmaruj cienko serem tak jakbyś smarowała kremem i ozdób łososiem,, albo owiń kawałkami łososia ;)

      Usuń
  11. Bardzo apetyczna, piękny kolor idealna :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jadłam w święta wielkanocne, pycha, z tego co wiem to znajoma dodała almette chrzanowe i łyżeczkę chrzanu, bylow genialne!

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo smaczna ta rolada mniam. Polecam wszystkim cos innego.

    Pozdrawiam Madziu i dziękuje za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  14. jajka powinny byc w temp. pokojowej? czy moga byc z lodowki? bo wzrobilam z tej samej proporcji ale mnie wyszla zdecydowanie nizsza....chodzi o sam szpinak...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jajka czasami wbijam prosto z lodówki, czasami takie o pokojowej temperaturze. Zawsze wychodzi podobna grubość i wydaje mi się, że nie ma to różnicy jakich jajek użyjesz :)

      Usuń

Cześć, jestem Blondynka.

Jeśli chcesz coś napisać, wymienić myśli, porozmawiać to jest odpowiednie miejsce, w którym dbam o to abyś czuł się bezpiecznie i dobrze.

Jeśli masz zły dzień i i potrzebujesz tu wyładować swoje negatywne emocje - osobiście zaprowadzę Cię do wyjścia, Nie wyprowadzisz mnie z równowagi, więc albo się uśmiechnij albo idź dalej.

Nie rób proszę z tego miejsca tablicy reklamowej, nie bawię się w lajk za lajk itd, nie lubię spamu.

W komentarzach możesz również umieścić zdjęcia dań wykonanych z Blondynkowych przepisów, jeśli chcesz abym wkleiła je do albumu na fan page`u bloga na FB, napisz od razu, że wyrażasz zgodę na ich umieszczenie we wspomnianym albumie.

Nie bój się pytać, zawsze odpowiem i postaram się pomóc.

Czuj się tu dobrze. Życzę Ci aby Twój Dzień był zawsze pełny pozytywnych zdarzeń! Buziaki!

Drukuj

Copyright © 2016 Blondynka Gotuje , Blogger