lutego 11, 2014

Kruche Babeczki a`la Toffifee z Orzechami Macadamia


Każdy lubi Toffiefee. Ja też i to bardzo. Postanowiłam nie ograniczać się do samej masy karmelowej i czekolady. Puściłam wodze fantazji i upiekłam kruche babeczki z przepisu mojej mamy, w które wlałam masę toffi i czekoladę, oraz orzechy macadamia, które miałam okazję wypróbować dzięki uprzejmości firmy SKWORCU. Orzechy idealnie skomponowały się z całością. Warto je wypróbować.







Składniki na babeczki 12 sztuk:

  • 120 g mąki pszennej
  • 60 g masła
  • 40 g cukru pudru
  • 2 surowe żółtka
DODATKOWO
  • 1 puszka mleka skondensowanego słodzonego
  • 12 orzechów macadamia (ja użyłam podwójnej ilości, bo babeczki piekłam również z podwójnej porcji)
  • 8 kostek czekolady gorzkiej
  • 4 kostki czekolady mlecznej
  • posypka cukrowa - najlepiej taka własnej roboty


Wykonanie:
  • Kruche babeczki: Z podanych składników zagniatamy ciasto. Następnie schładzamy w lodówce 30 minut. Po tym czasie ciasto możemy rozwałkować, wyciąć kółka i włożyć do natłuszczonych foremek lub ulepić nieduże kulki i wygnieść w foremkach. Babeczki piekę w 150-180 stopni. Czas pieczenia.....na oko, czyli patrzymy na kolor i ewentualnie sprawdzamy wykałaczką.
  • Masa toffi: Puszkę z mlekiem gotujemy pod przykryciem na wolnym ogniu około 2 godziny. Studzimy.
  • Czekolada: Obie czekolady roztapiamy na parze.
  • Babeczki napełniamy masą toffi, w którą wkładamy po jednym orzechu macadamia. Całość zalewamy roztopioną czekoladą i dekorujemy posypką cukrową.
SMACZNEGO życzy BLONDYNKA :)


 /*post zawiera lokowanie produktu/

6 komentarzy:

  1. Pyszne babeczki! Z chęcią bym spróbowała :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny pomysł, uwielbiam toffifee ;) Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. Miło mi,że Wam się podoba mój pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszności :-) Lubię do Ciebie zaglądać, bo zawsze masz coś pysznego na stole :-))

    Nie wiem ,czy już zapraszałam, ale zaproszę jeszcze raz najwyżej ;-)
    Może weźmiesz udział w moim blogowym konkursie: http://limonkowy.blogspot.com/2014/01/gotuj-z-limonkowym-konkurs.html ? Będzie mi bardzo miło :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo, że Ci się u mnie podoba :) W ogóle bardzo się cieszę, że tak wiele i wielu do mnie zagląda :) Pozdrawiam serdecznie i przy okazji zapraszam do polubienia mojego fanpage`a na FB https://www.facebook.com/magdallenagotuje.
      Ps. Madziu, jak tylko znajdę chwilkę zatrzymam się u Ciebie na dłużej ;)
      Pozdrawiam Serdecznie Wszystkich :*

      Usuń

Cześć, jestem Blondynka.

Jeśli chcesz coś napisać, wymienić myśli, porozmawiać to jest odpowiednie miejsce, w którym dbam o to abyś czuł się bezpiecznie i dobrze.

Jeśli masz zły dzień i i potrzebujesz tu wyładować swoje negatywne emocje - osobiście zaprowadzę Cię do wyjścia, Nie wyprowadzisz mnie z równowagi, więc albo się uśmiechnij albo idź dalej.

Nie rób proszę z tego miejsca tablicy reklamowej, nie bawię się w lajk za lajk itd, nie lubię spamu.

W komentarzach możesz również umieścić zdjęcia dań wykonanych z Blondynkowych przepisów, jeśli chcesz abym wkleiła je do albumu na fan page`u bloga na FB, napisz od razu, że wyrażasz zgodę na ich umieszczenie we wspomnianym albumie.

Nie bój się pytać, zawsze odpowiem i postaram się pomóc.

Czuj się tu dobrze. Życzę Ci aby Twój Dzień był zawsze pełny pozytywnych zdarzeń! Buziaki!

Drukuj

Copyright © 2016 Blondynka Gotuje , Blogger