marca 30, 2014

Lukier Królewski


Niedługo Wielkanoc, będziemy piec i lukrować babki i ciasteczka, więc tak sobie pomyślałam, że przyda się Nam ten post. Nigdy nie lubiłam robić lukru, jednak w okresie świąt Bożego Narodzenia nie miałam wyjścia jak tylko wziąć byka za rogi i robić lukier i lukrować pierniczki, a pierniczków w sumie upiekłam około tysiąc, więc z lukrem się zaprzyjaźniłam :) 
Lukier królewski, na białkach, mój faworyt, wychodzi zawsze i zawsze śnieżnobiały, jeśli potrzeba idealnie się barwi. Źródło: Moje Wypieki.


Składniki:
  • 90 g białka
  • 445 g cukru pudru
  • 5 - 7 kropli soku z cytryny
Wykonanie:
Białka przygotowujemy dzień wcześniej. Oddzielamy białka od żółtek, przykrywamy folią spożywczą i wstawiamy do lodówki na noc. Na drugi dzień białka przecedzamy przez sitko, wsypujemy cukier puder, sok z cytryny i mieszamy do momentu powstania śnieżnobiałego lukru. Mieszamy spiralnymi końcówkami miksera. Jeśli nasz lukier jest za rzadki dosypujemy cukru pudru. Możemy zabarwić lukier barwnikami.

*z tego lukru możemy wykonać domową posypkę cukrową
SMACZNEGO życzy BLONDYNKA :)

1 komentarz:

Cześć, jestem Blondynka.

Jeśli chcesz coś napisać, wymienić myśli, porozmawiać to jest odpowiednie miejsce, w którym dbam o to abyś czuł się bezpiecznie i dobrze.

Jeśli masz zły dzień i i potrzebujesz tu wyładować swoje negatywne emocje - osobiście zaprowadzę Cię do wyjścia, Nie wyprowadzisz mnie z równowagi, więc albo się uśmiechnij albo idź dalej.

Nie rób proszę z tego miejsca tablicy reklamowej, nie bawię się w lajk za lajk itd, nie lubię spamu.

W komentarzach możesz również umieścić zdjęcia dań wykonanych z Blondynkowych przepisów, jeśli chcesz abym wkleiła je do albumu na fan page`u bloga na FB, napisz od razu, że wyrażasz zgodę na ich umieszczenie we wspomnianym albumie.

Nie bój się pytać, zawsze odpowiem i postaram się pomóc.

Czuj się tu dobrze. Życzę Ci aby Twój Dzień był zawsze pełny pozytywnych zdarzeń! Buziaki!

Drukuj

Copyright © 2016 Blondynka Gotuje , Blogger