maja 30, 2014

Kompot Truskawkowy z Miętą

 

Truskawki. Pomalutku czyszczę zamrażarkę, robiąc miejsce na tegoroczne produkty. W ręce wpadł mi woreczek truskawek. Dziecko lubi kompot, więc decyzja zapadła szybko - kompot truskawkowy.  Mięta tak ładnie uśmiechała się na balkonie - nie miałam serca jej nie użyć - wrzuciłam do gotujących się truskawek. prawie klasycznie - pysznie.



Składniki:
  • 1 woreczek truskawek - mrożone lub świeże
  • 2 gałązki świeżej mięty
  • cukier - do smaku

Wykonanie:
Nie ma przy tym pracy. Czasu też nie dużo zajmuje. Mrożone truskawki wrzucamy do garnka, zalewamy wodą (świeże płuczemy i obieramy z szypułek) i wstawiamy na bardzo mały ogień. Już tyle razy zmywałam kompot truskawkowy z kuchenki, że od jakiegoś czasu ustawiam garnek na malutki ogień i pozostawiam do czasu, aż się zagotują. Przecież nigdzie się spieszyć nie muszę :) W momencie zagotowania wrzucam miętę zmiętoloną w dłoniach i wołam syna aby dosłodził. Ja osobiście mogłabym pić bez cukru, moje dziecko słodzi. Sam dosładza kompot pod swój własny gust. Po zagotowaniu kompot jeszcze chwilkę gotuję, potem wyłączam i odstawiam do przestygnięcia. Zimny kompot przelewam do karafki bądź do dzbanka, oczywiście wcześniej wyławiam pływające truskawki i miętę.
SMACZNEGO życzy BLONDYNKA :)


/*post zawiera lokowanie produktu - garnek z serii Granitium włoskiej firmy Ballarini/

1 komentarz:

  1. Uwielbiam truskawkowy kompot, koniecznie z miętą i wanilią:))) Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń

Cześć, jestem Blondynka.

Jeśli chcesz coś napisać, wymienić myśli, porozmawiać to jest odpowiednie miejsce, w którym dbam o to abyś czuł się bezpiecznie i dobrze.

Jeśli masz zły dzień i i potrzebujesz tu wyładować swoje negatywne emocje - osobiście zaprowadzę Cię do wyjścia, Nie wyprowadzisz mnie z równowagi, więc albo się uśmiechnij albo idź dalej.

Nie rób proszę z tego miejsca tablicy reklamowej, nie bawię się w lajk za lajk itd, nie lubię spamu.

W komentarzach możesz również umieścić zdjęcia dań wykonanych z Blondynkowych przepisów, jeśli chcesz abym wkleiła je do albumu na fan page`u bloga na FB, napisz od razu, że wyrażasz zgodę na ich umieszczenie we wspomnianym albumie.

Nie bój się pytać, zawsze odpowiem i postaram się pomóc.

Czuj się tu dobrze. Życzę Ci aby Twój Dzień był zawsze pełny pozytywnych zdarzeń! Buziaki!

Drukuj

Copyright © 2016 Blondynka Gotuje , Blogger