maja 13, 2014

Kurczak po Blondyńsku! :D


Nie nazwę tego dania chińszczyzną, chyba, że tak potocznie, ale wtedy znalazło by się grono osób, które krzyczałyby, że to nie chińszczyzna. Postawiłam na humorystyczną nazwę, taką z przymrużeniem oka. Dokładnie tak samo jak to kiedyś zrobiłam wymyślając nazwę mojego bloga. Tak więc kurczak po blondyńsku, czyli po mojemu jest pyszny! Debiut z kaszą bulgur uważam za udany. Kasza bulgur - nie jestem ekspertem w dziedzinie kasz, rzadko je jadamy, ta jednak pozostanie z nami na dłużej. Dziecko co kasz nie znosi zjadło wszytko z talerza i syn nawet stwierdził, że jest tak jakby podobna do ryżu. Moje zdanie na jej temat - smakiem mało przypomina kaszę, szybko się ją przyrządza, jest bardzo wydajna, syta i świetnie łączy się z potrawą. Gdzie można kupić bulgur? Ameryki nie odkryję, oczywiście, że naleźć można ją w sklepie SKWORCU


Składniki na 3 -4 osoby:
  • 1 szklanka kaszy bulgur
  • 1 duży filet z kurczaka
  • 1/2 opakowania mrożonej mieszanki chińskiej Mroźna Kraina (sklep Biedronka) - ta mieszanka zawiera pędy bambusa, grzybki mun, marchew,paprykę, por
  • duża łyżka masła
  • sól prowansalska Kamis
  • mieszanka ognista w młynku Kamis
  • świeżo zmielony pieprz czarny Kamis
  • kilka listków świeżego oregano
  • słodka papryka w proszku Kamis

Sałatka:
  • 2-3 łyżki oleju rzepakowego
  • suszone pomidory z bazylią i czosnkiem 
  • sól prowansalska
  • 7 listków mięty pomarańczowej
  • kilkanaście listków różnych sałat 
  • kilka listków rukoli
  • 1 mała cebulka dymka ze szczypiorem
  • kawałek świeżego ogórka
  • 3 rzodkiewki
  • łyżka ziaren słonecznika uprażonego na suchej patelni

Wykonanie:
W woku rozgrzewamy masło, wrzucamy pokrojoną w średnią kostkę pierś z kurczaka. Obsmażamy z każdej strony. Posypujemy sola prowansalską, ognistą mieszanką i pieprzem i dusimy klika minut. Po tym na mięso wkładamy mieszankę mrożonych warzyw, przykrywamy i dusimy do momentu, aż warzywa będą kruche. W tej mieszance najwięcej czasu potrzebują pędy bambusa, więc ja jak czuję, że bambus jest gotowy, wiem, że reszta warzyw również już jest dobra. Na koniec doprawiamy papryką słodką w proszku.



Kasza bulgur:
1 szklankę kaszy bulgur zalewamy dwoma szklankami zimnej wody,solimy i doprowadzamy do wrzenia i od tego czasu zmniejszamy maksymalnie ogień i gotujemy pod przykryciem 10-15 minut. Kasza powinna wchłonąć całą wodę. Z jednej szklanki suchej kaszy po ugotowaniu otrzymujemy około 4 szklanek ugotowanej kaszy.



Sałatka:
Warzywa myjemy i osuszamy w ręczniku. Sałatę rwiemy na kawałki, miętę, szczypiorek siekamy, rzodkiew kroimy w plasterki, ogórek w kostkę. W małej miseczce mieszamy olej z przyprawami. Tuz przed podaniem wlewamy go do warzyw i szybko mieszamy aby pokrył wszystkie warzywa.
Ps. Oprócz ogórka i rzodkiewek wszystkie pozostałe warzywa pochodzą z mojej balkonowej uprawy, którą możecie zobaczyć na fanpage`u na portalu Facebook w albumie BLAKON 2014 :)



CAŁOŚĆ:
Ja w pierwszej kolejności wyłożyłam kaszę, na części której wyłożyłam warzywa z kurczakiem, a obok umieściłam sałatkę. Podczas jedzenia i tak wszystko wymieszało się na talerzu tworząc naprawdę ciekawy i super smak!
SMACZNEGO życzy BLONDYNKA :)


/*post zawiera lokowanie produktu - garnek i wok z linii Granitium włoskiej firmy Ballarini/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Cześć, jestem Blondynka.

Jeśli chcesz coś napisać, wymienić myśli, porozmawiać to jest odpowiednie miejsce, w którym dbam o to abyś czuł się bezpiecznie i dobrze.

Jeśli masz zły dzień i i potrzebujesz tu wyładować swoje negatywne emocje - osobiście zaprowadzę Cię do wyjścia, Nie wyprowadzisz mnie z równowagi, więc albo się uśmiechnij albo idź dalej.

Nie rób proszę z tego miejsca tablicy reklamowej, nie bawię się w lajk za lajk itd, nie lubię spamu.

W komentarzach możesz również umieścić zdjęcia dań wykonanych z Blondynkowych przepisów, jeśli chcesz abym wkleiła je do albumu na fan page`u bloga na FB, napisz od razu, że wyrażasz zgodę na ich umieszczenie we wspomnianym albumie.

Nie bój się pytać, zawsze odpowiem i postaram się pomóc.

Czuj się tu dobrze. Życzę Ci aby Twój Dzień był zawsze pełny pozytywnych zdarzeń! Buziaki!

Drukuj

Copyright © 2016 Blondynka Gotuje , Blogger