czerwca 18, 2014

Kuskus Pełnoziarnisty z Chińską Mieszanką Warzyw


Obiad pyszny.  Podanie niepowtarzalne. Efekt wizualny osiągnęłam obręczami do potraw ze sklepu Przyjemne Gotowanie. Tak z tymi obręczami było przyjemne podawanie :) Od dawna marzyły mi się te obręcze. Kombinowałam domowymi sposobami układanie ryżu na kształt piramidek, używałam do tego plastikowych kubeczków, jednak nie zawsze wychodziło to jak chciałam, bo czasami coś przyklejało się do dna kubeczka i psuło to cały efekt. Obręcze z popychaczami - jak dla mnie wynalazek genialny.  Prosty w wykonaniu, łatwy w utrzymaniu czystości. Wykorzystywać można go do woli w daniach zarówno wytrawnych jak i w deserach. Tu widać, że podałam kuskus pełnoziarnisty przełożony na przemian z warzywami z kawałkami duszonego schabu. Obiad niby prosty i taki zwyczajny, podanie w taki sposób stworzyło ład na talerzu. Tak lubię i tak mi się podoba.


Składniki:

Wykonanie:
Schab pokroiłam na małe kawałeczki, które najpierw podsmażyłam na odrobinie tłuszczu, następnie podlałam delikatnie wodą, dodałam ziele angielskie i liść laurowy, przykryłam i dusiłam chwilę na małym ogniu. W tym czasie do szklanej miseczki wsypałam kuskus pełnoziarnisty i zalałam wrzącą wodą, całość wymieszałam, posoliłam, przykryłam talerzykiem i odstawiłam do napęcznienia. W momencie, w którym mięso stało się miękkie wyłożyłam na nie mrożone warzywa, przykryłam i dusiłam dalej. Dusząc warzywa szczególną uwagę zwracałam na pędy bambusa, które potrzebują najwięcej czasu. jeśli pędy są już chrupiące i al dente, wtedy mam pewność, że i pozostałe warzywa są gotowe. Pod koniec duszenia doprawiłam całość papryką słodką, pieprzem i solą. Danie zaserwowałam jak widać w taki sposób, że kuskus przełożyłam warstwami. Obok ułożyłam mięsko i sałatkę. Podczas jedzenia i tak to wszystko wymieszałam, jak widać na zdjęciu na dole, ale dla mnie forma podania ma znaczenie. Cóż ja na to poradzę, tak mam i już :)
SMACZNEGO życzy BLONDYNKA :)


4 komentarze:

Cześć, jestem Blondynka.

Jeśli chcesz coś napisać, wymienić myśli, porozmawiać to jest odpowiednie miejsce, w którym dbam o to abyś czuł się bezpiecznie i dobrze.

Jeśli masz zły dzień i i potrzebujesz tu wyładować swoje negatywne emocje - osobiście zaprowadzę Cię do wyjścia, Nie wyprowadzisz mnie z równowagi, więc albo się uśmiechnij albo idź dalej.

Nie rób proszę z tego miejsca tablicy reklamowej, nie bawię się w lajk za lajk itd, nie lubię spamu.

W komentarzach możesz również umieścić zdjęcia dań wykonanych z Blondynkowych przepisów, jeśli chcesz abym wkleiła je do albumu na fan page`u bloga na FB, napisz od razu, że wyrażasz zgodę na ich umieszczenie we wspomnianym albumie.

Nie bój się pytać, zawsze odpowiem i postaram się pomóc.

Czuj się tu dobrze. Życzę Ci aby Twój Dzień był zawsze pełny pozytywnych zdarzeń! Buziaki!

Drukuj

Copyright © 2016 Blondynka Gotuje , Blogger