czerwca 24, 2014

Domowy Chleb z Ziarnami


Chleb, to chyba mój drugi chleb. Jakoś tak wyszło, że nie piekę chleba. Po upieczeniu tego chyba zacznę częściej piec chleb. Jej, jak on mi smakował, chrupiąca skórka, a w środku ziarna, które lubię, które sama wybrałam. Świeżutki chlebek z masełkiem i nic więcej do szczęścia mi nie potrzeba. Polecam ten chleb, bo jest łatwy i smaczny, chyba nic więcej dodawać nie muszę. Do upieczenia tego chleba zainspirował mnie przepis z bloga Kuchenne Łasuchowanie, ja dodałam ziarna, które lubię.


Składniki:
  • 1,5 szklanki ciepłej wody
  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 1 i 1/4 szklanki mąki pszennej razowej lub pełnoziarnistej
  • 1/2 łyżki soli
  • 7 g suchych drożdży (1 opakowanie)
  • 1/4 szklanki surowych pestek dyni 
  • 1/4 szklanki ziaren słonecznika
  • 1/4 szklanki siemienia lnianego 

Wykonanie:
W dużej misce wymieszałam ciepłą wodę, drożdże, sól i mąki w lepkie ciasto. Ja wymieszałam mikserem ze spiralnymi końcówkami. Boki miski wysmarowałam oliwą z oliwek, miskę z ciastem przykryłam ściereczką i odstawiłam do wyrośnięcia na około godzinę - półtorej do podwojenia objętości. Po wyrośnięciu wyłożyłam ciasto na oprószony mąką blat i zagniatałam przez chwilę. Następnie zagniatając starałam się wgnieść w ciasto wszystkie nasiona (pestki dyni, ziarna słonecznika i siemię lniane). Zagniatałam do momentu, w którym ziarna połączą się z ciastem. Ciasto wyłożyłam do silikonowej foremki keksówki lekko obsypanej mąką. Odstawiłam na godzinę, aby ciasto odpoczęło. Po tym czasie w cieście zrobiłam trzy nacięcia nożem i wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 230 stopni. Na najniższym poziomie umieściłam małe naczynie z wodą i piekłam około 25-35 minut na złoty kolor. Po tym czasie chleb wyjęłam z piekarnika, wierzch posmarowałam pędzelkiem zamoczonym w wodzie i ostawiłam do wystudzenia.
SMACZNEGO życzy BLONDYNKA :)


2 komentarze:

  1. pyszniasty ! taki swój najlepszy,od ponad pięciu lat piekę ...nie dam zarobić piekarzom :)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też piekę swoje chlebki :-) twój wygląda pysznie :-)

    OdpowiedzUsuń

Cześć, jestem Blondynka.

Jeśli chcesz coś napisać, wymienić myśli, porozmawiać to jest odpowiednie miejsce, w którym dbam o to abyś czuł się bezpiecznie i dobrze.

Jeśli masz zły dzień i i potrzebujesz tu wyładować swoje negatywne emocje - osobiście zaprowadzę Cię do wyjścia, Nie wyprowadzisz mnie z równowagi, więc albo się uśmiechnij albo idź dalej.

Nie rób proszę z tego miejsca tablicy reklamowej, nie bawię się w lajk za lajk itd, nie lubię spamu.

W komentarzach możesz również umieścić zdjęcia dań wykonanych z Blondynkowych przepisów, jeśli chcesz abym wkleiła je do albumu na fan page`u bloga na FB, napisz od razu, że wyrażasz zgodę na ich umieszczenie we wspomnianym albumie.

Nie bój się pytać, zawsze odpowiem i postaram się pomóc.

Czuj się tu dobrze. Życzę Ci aby Twój Dzień był zawsze pełny pozytywnych zdarzeń! Buziaki!

Drukuj

Copyright © 2016 Blondynka Gotuje , Blogger