stycznia 19, 2015

Pieczona Szynka z Sosem Musztardowo-Chrzanowym z Żurawiną, Puree Ziemniaczane z wasabi i Śliwki w Zalewie Słodko-Kwaśnej


Nie uwierzycie, ale wbrew pozorom to danie jest idealne dla leniuchów! Przede wszystkim dla mnie. Osobiście wolę przygotować takie danie, niż smażyć schabowego, dlaczego? Szybka akcja, mało brudnych naczyń do mycia :) Mięso oczywiście trzeba zamarynować dzień, dwa lub trzy dni wcześniej. Marynuje się samo leżąc spokojnie w lodówce. Upiec można w dniu obiadowym. Połączenie pikantnego puree, z łagodnym mięsem, ostrym sosem i lekko słodkawymi śliwkami, dla mnie idealnie! Jeśli chodzi o sos, jeśli chcecie uzyskać bardziej łagodną wersję, wystarczy dodać więcej śmietany i sprawa załatwiona :) No to co? Lecimy z przepisem!



Szynka:
Mięso umyłam w zimnej wodzie. Osuszyłam ręcznikiem papierowym. Przyprawy wsypałam do małej miseczki. Czosnek obrałam i przecisnęłam przez praskę. Wszystko razem wymieszałam i mieszanką natarłam mięso. Szczelnie zawinęłam w folię spożywczą i włożyłam do lodówki na 3 dni. Po trzech dniach przełożyłam mięso na folię aluminiową i ciasno owinęłam. Włożyłam do teflonowej blaszki. Podlałam wodą tak, aby ta pokryła całe dno i wstawiłam do piekarnika nagrzanego na 200 stopni. Po 10 minutach pieczenia zmniejszyłam temperaturę na 180 stopni i piekłam 70 minut. Podczas pieczenia podlewałam wodą, tak aby cały czas woda pokrywała dno blaszki. Po tym czasie wyjęłam mięso z piekarnika, wyciągnęłam je z folii i położyłam na duży płaski talerz aby odpoczęło.



PUREE ZIEMNIACZANE Z WASABI:
  • 3 średnie ziemniaki
  • 1 łyżka chrzanu wasabi
  • 1 łyżka masła
Ziemniaki ugotowałam w osolonej wodzie. Ugotowane odcedziłam i mikserem zmiksowałam razem z masłem i chrzanem wasabi na jednolitą masę. 



SOS MUSZTARDOWO =CHRZANOWY Z ŻURAWINĄ:
W rondelku na małym ogniu rozpuściłam masło, następnie dodałam chrzan z żurawiną, musztardę i syrop klonowy. Cały czas podgrzewałam. Wymieszałam wszystko razem i dodałam śmietanę oraz przyprawy. Nie doprowadziłam do zagotowania się sosu.

DODATKOWO:
Podanie:
Tak jak widać na załączonych obrazkach ziemniaczki wyłożyłam na talerz, obol kilka łyżek sosu, plaster szynki i śliwki z zalewy słodko-kwaśnej.
SMACZNEGO życzy BLONDYNKA :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Cześć, jestem Blondynka.

Jeśli chcesz coś napisać, wymienić myśli, porozmawiać to jest odpowiednie miejsce, w którym dbam o to abyś czuł się bezpiecznie i dobrze.

Jeśli masz zły dzień i i potrzebujesz tu wyładować swoje negatywne emocje - osobiście zaprowadzę Cię do wyjścia, Nie wyprowadzisz mnie z równowagi, więc albo się uśmiechnij albo idź dalej.

Nie rób proszę z tego miejsca tablicy reklamowej, nie bawię się w lajk za lajk itd, nie lubię spamu.

W komentarzach możesz również umieścić zdjęcia dań wykonanych z Blondynkowych przepisów, jeśli chcesz abym wkleiła je do albumu na fan page`u bloga na FB, napisz od razu, że wyrażasz zgodę na ich umieszczenie we wspomnianym albumie.

Nie bój się pytać, zawsze odpowiem i postaram się pomóc.

Czuj się tu dobrze. Życzę Ci aby Twój Dzień był zawsze pełny pozytywnych zdarzeń! Buziaki!

Drukuj

Copyright © 2016 Blondynka Gotuje , Blogger