kwietnia 22, 2015

Kasza Manna na Mleku z Owocami i Karmelizowanym Cukrem


Kasza manna, osobiście uwielbiam. Bardzo bardzo :) Oczywiście mam na myśli kaszę mannę gotowaną na mleku u zawsze, ale to zawsze z owocami. Tym razem postanowiłam ją trochę ujarzmić i popracować nad jej prezencją. Nie słodziłam owoców, gdyż słodzę kaszę i tama forma mi najbardziej odpowiada, słodka kasza i kwaskowe owoce według mojego gustu smacznie się ze sobą komponują. Na wierzchu cukier trzcinowy opalany palnikiem do flambirowania, gdyż leżał sobie na półce taki nowiutki i nie używane. I wiecie co? Fajna sprawa, bo taki skarmelizowany cukier stworzył taką fajną cukrową taflę, która cudownie chrupała. czas wykonania? Kilka minut, bo to tak naprawdę zwykła kasza manna gotowana na mleku.


Składniki dla 1 osoby:
  • 1 szklanka mleka (250 ml)
  • 2 i 1/2 łyżki kaszy manny
  • cukier (do smaku)
  • garść malin (użyłam mrożonych)
  • garść jagód leśnych (użyłam mrożonych)
  • 1 łyżeczka cukru trzcinowego
  • listki świeżej mięty do dekoracji

Wykonanie:
Z racji tego, że użyłam mrożonych owoców wcześniej je musiałam rozmrozić na papierowym ręczniku. 
Do rondelka wlałam szklankę mleka i sypnęłam trochę cukru do smaku. W chwili jak mleko zaczęło się gotować wsypałam kaszę mannę energicznie mieszając rózgą (trzepaczką). Na wolnym ogniu pogotowałam kaszę do jej zgęstnienia, oczywiście ciągle mieszając. Rondelek zestawiłam z ognia i tu działam dość szybko, bo kasza nadal gęstnieje i stygnie. 
Na samo dno słoika wyłożyłam jagody, na nie warstwę kaszy, potem warstwę malin, na  to kolejna warstwa kaszy. Wierzch posypałam cukrem i skarmelizowałam go opalając palnikiem do flambirowania. na koniec tylko malinka i mięta do dekoracji i mogłam zanurzać łyżeczkę w słoiku. Pyszne to było!
SMACZNEGO życzy BLONDYNKA :)

3 komentarze:

  1. nie odmówiłabym sobie nawet, gdybym miała spóźnić się na pociąg

    OdpowiedzUsuń
  2. Do ulubionych😋 uwielbiam grysik😊 czasy dzieciństwa się przypomniały..zapraszam do mnie www.marynawkuchni.wordpress.com

    OdpowiedzUsuń

Cześć, jestem Blondynka.

Jeśli chcesz coś napisać, wymienić myśli, porozmawiać to jest odpowiednie miejsce, w którym dbam o to abyś czuł się bezpiecznie i dobrze.

Jeśli masz zły dzień i i potrzebujesz tu wyładować swoje negatywne emocje - osobiście zaprowadzę Cię do wyjścia, Nie wyprowadzisz mnie z równowagi, więc albo się uśmiechnij albo idź dalej.

Nie rób proszę z tego miejsca tablicy reklamowej, nie bawię się w lajk za lajk itd, nie lubię spamu.

W komentarzach możesz również umieścić zdjęcia dań wykonanych z Blondynkowych przepisów, jeśli chcesz abym wkleiła je do albumu na fan page`u bloga na FB, napisz od razu, że wyrażasz zgodę na ich umieszczenie we wspomnianym albumie.

Nie bój się pytać, zawsze odpowiem i postaram się pomóc.

Czuj się tu dobrze. Życzę Ci aby Twój Dzień był zawsze pełny pozytywnych zdarzeń! Buziaki!

Drukuj

Copyright © 2016 Blondynka Gotuje , Blogger