kwietnia 24, 2015

Naleśniki z Serem i Musem Truskawkowym


Naleśniki, zwykłe z serem i dżemem. Tu miałam problem z przepisem na naleśniki, bo ciasto na nie zawsze robię na "oko", ale troszkę się postarałam i mniej więcej odmierzyłam :) Ser lekko podrasowałam malinami w syropie ETERNO i tak jak zauważycie bie dodawałam żółtka, a dżem? Dżem to już moja robota z zeszłego roku, raczej Mus Truskawkowy, który uwielbia mój syn. Czemu i ser i dżem? Młody to naleśniki jakby mógł to z samym dżemem by jadł, a ja go tak zawsze sprytnie podchodzę, że smaruję naleśniki serem, kroję na kawałki i ładnie układam i wtedy dziecko widzi, że się starałam, więc niezręcznie wybrzydzać, a takie połączenie akurat polubił już jakiś czas temu. No więc zabieramy się za naleśniki!



Naleśniki:
  • 1 jajko
  • 1 szklanka mleka (250 ml) + troszkę :)
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • szczypta soli, 
  • cukier z wanilią (domowy)
  • kawałek masła rozpuszczonego (kawałek, u mnie to ok 1 łyżka masła przed rozpuszczeniem)
Masło rozpuszczam i odstawiam do przestudzenia, w tym czasie wszystkie składniki umieściłam w misce i zmiksowałam wszystko razem. Na końcu przestudzone masło i ja jeszcze sobie dolałam troszkę mleka, bo wolę rzadsze ciasto, wtedy naleśniki są cieńsze. Ale tu stosuję taką zasadę, jak ciasto mam za rzadkie, to dosypuję mąki, a jak za gęste, dolewam mleka :)
Naleśniki smażyłam na patelni przetartej ręcznikiem papierowym lekko umoczonym w oleju. Smażyłam na rozgrzanej patelni.


Ser do naleśników:
  • 1 kostka sera białego półtłustego (250g)
  • cukier puder
  • kilka łyżek Maliny w syropie (syropu i owoców)
DODATKOWO:

Tu tak samo prosto jak przy naleśnikach, a nawet prościej. Ser z syropem z malin i owocami zmiksowałam razem, dosłodziłam do smaku i gotowe :)
Teraz pozostało posmarować naleśniki serem, zwinąć w rulony. Talerz posmarowałam musem truskawkowym, na mus poukładałam pokrojone na kawałki naleśniki i na każdy kawałek dodatkowo umieściłam po kropeczce musu truskawkowego.
SMACZNEGO życzy BLONDYNKA :)

1 komentarz:

  1. Jakie piękne moja córka uwielbia właśnie naleśniki i z serem i z dżemem żeby było razem , muszę spróbować twojego przepisu

    OdpowiedzUsuń

Cześć, jestem Blondynka.

Jeśli chcesz coś napisać, wymienić myśli, porozmawiać to jest odpowiednie miejsce, w którym dbam o to abyś czuł się bezpiecznie i dobrze.

Jeśli masz zły dzień i i potrzebujesz tu wyładować swoje negatywne emocje - osobiście zaprowadzę Cię do wyjścia, Nie wyprowadzisz mnie z równowagi, więc albo się uśmiechnij albo idź dalej.

Nie rób proszę z tego miejsca tablicy reklamowej, nie bawię się w lajk za lajk itd, nie lubię spamu.

W komentarzach możesz również umieścić zdjęcia dań wykonanych z Blondynkowych przepisów, jeśli chcesz abym wkleiła je do albumu na fan page`u bloga na FB, napisz od razu, że wyrażasz zgodę na ich umieszczenie we wspomnianym albumie.

Nie bój się pytać, zawsze odpowiem i postaram się pomóc.

Czuj się tu dobrze. Życzę Ci aby Twój Dzień był zawsze pełny pozytywnych zdarzeń! Buziaki!

Drukuj

Copyright © 2016 Blondynka Gotuje , Blogger