kwietnia 04, 2015

Mazurek z Advocatem i Czarną Porzeczką


Mazurki piekę dopiero od trzech lat, u nas nigdy nie było mazurkowej tradycji...... mogę powiedzieć, że takową wprowadziłam w swoim domu Ja :) Na blogu są trzy przepisy na mazurki, ten będzie czwarty, boję się, bo tamte trzy stały się obowiązkowe co roku i ten dojdzie jako czwarty? Co roku jedno ciasto więcej do upieczenia? Hmm..... :) Tamte przepisy w tym roku lekko zmodyfikowałam, ale o tym będę pisać już po świętach. Ten mazurek bardzo mi się spodobał, przy okazji poznałam drugą "twarz" mojego dżemu z czarnej porzeczki, bo po bokach widzicie w jakiej formie pakuję go do słoików, całe owoce, jednak ja na całości chciałam bardzo cienką warstwę dżemu, więc nie wiele myśląc wrzuciłam go do blendera i zmiksowałam na mus i jak widzicie na zdjęciu, na którym pokazuję warstwy dżemu jest różnica nie tylko w konsystencji ale i kolorze :) To było bardzo dobre posunięcie. Skąd taki kolor? Advocaat Dalkowski Starotoruński ma właśnie taki piękny i żółty kolor i to zasługa właśnie tego likieru. Przekrój mazurka dorzucę w święta, bo jeszcze w takiej postaci leży w lodówce i czeka na niedzielę :) Źródło: Moje Wypieki, pomysł wykończenia mój własny :)



CIASTO KRUCHE (forma 20*30 cm):
  • 175 g mąki pszennej
  • 25 g cukru pudru
  • 100 g masła schłodzonego
  • 1 łyżka kwaśnej śmietany 18%
  • 1 żółtko
Ja to robię tak: Przesiewam mąkę do miski, przesiewam cukier puder, wkładam zimne masło pokrojone na małe kosteczki i rozcieram pomiędzy palcami,aż zrobi się coś w stylu kruszonki, wtedy dorzucam żółto, śmietanę i zagniatam wszystko razem, zagniatam szybko do połączenia się składników. Z ciasta tworzę kulę, zawijam w folię spożywczą i wkładam do lodówki na około godzinę. W tym czasie formę o wymiarach 20*30 cm wyłożyłam papierem do pieczenia. Po tym czasie ciasto rozwałkowałam  na grubość ok 3 mm.Rozwałkowałam w taki sposób, aby powstały wyższe boki. Ciasto wyłożyłam do formy i wstawiłam do lodówki na około 60 minut (można i na 30 minut). Po tym czasie ciasto ponakłuwałam widelcem i wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 160 stopni i piekłam ciasto przez około 15-18 minut do zrumienienia. Wyciągnęłam ciasto z piekarnika i postawiłam do wystudzenia. W czasie, którym ciasto stygło, ja zabrałam się za robienie żelki ajerkoniakowej.


Ajerkoniakowa (Advocatowa) żelka:
Żelatynę zalałam minimalną ilością wody, tak aby woda tylko pokryła żelatynę. Odstawiłam do napęcznienia ok 10 minut. Do rondelka wlałam kremówkę i doprowadziłam do wrzenia, a w tym czasie podgrzałam napęczniałą żelatynę w mikrofalówce i rozpuściłam dokładnie (nie należy zbyt mocno podgrzewać żelatyny, aby nie straciła swoich właściwości żelujących). Kremówkę zestawiłam z palnika, wlałam do niej rozpuszczoną żelatynę, wymieszałam dokładnie, na końcu wlałam likier Advocat i ponownie wymieszałam. 



DODATKOWO:
  • 1 mały słoiczek domowego dżemu z czarnej porzeczki (można ze sklepu)
  • garść czarnej porzeczki ( ja użyłam mrożonej)
  • kilka listków świeżej mięty
Wykonanie:
Wystudzony spód posmarowałam cienką warstwą zmiksowanego dżemu z czarnej porzeczki, boki obłożyłam całymi owocami z dżemu, na środek wylałam tężejącą żelkę Advocatową, wstawiłam do lodówki do stężenia żelki. Jak żelka stężała, na wierzchu poukładałam rozmrożone owoce czarnej porzeczki i udekorowałam listkami świeżej mięty. 
SMACZNEGO życzy BLONDYNKA :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Cześć, jestem Blondynka.

Jeśli chcesz coś napisać, wymienić myśli, porozmawiać to jest odpowiednie miejsce, w którym dbam o to abyś czuł się bezpiecznie i dobrze.

Jeśli masz zły dzień i i potrzebujesz tu wyładować swoje negatywne emocje - osobiście zaprowadzę Cię do wyjścia, Nie wyprowadzisz mnie z równowagi, więc albo się uśmiechnij albo idź dalej.

Nie rób proszę z tego miejsca tablicy reklamowej, nie bawię się w lajk za lajk itd, nie lubię spamu.

W komentarzach możesz również umieścić zdjęcia dań wykonanych z Blondynkowych przepisów, jeśli chcesz abym wkleiła je do albumu na fan page`u bloga na FB, napisz od razu, że wyrażasz zgodę na ich umieszczenie we wspomnianym albumie.

Nie bój się pytać, zawsze odpowiem i postaram się pomóc.

Czuj się tu dobrze. Życzę Ci aby Twój Dzień był zawsze pełny pozytywnych zdarzeń! Buziaki!

Drukuj

Copyright © 2016 Blondynka Gotuje , Blogger