grudnia 06, 2016

Babka Grejpfrutowa


Jakiś czas temu wpadła Nam w ręce książka "Nowy Jork na talerzu"- Smitten Kitchen. Nam? Tak. To, że mnie zaciekawiła, to nic nadzwyczajnego, ale że Młody ją przejrzał to już podejrzane było. Owszem odłożył na miejsce, ale z pozaznaczanymi stronami. Jak on to ujął? Jego propozycje do zrobienia. Oczywiście nikt nie zna go lepiej niż ja, więc od razu widziałam, że bystrzak skupił się wyłącznie na dziale Desery. Dziś się świetnie złożyło, bo ja chciałam wypróbować nową formę do babki, a w propozycjach Młodego była również ta babka grejpfrutowa, więc Blondyna Kochająca Matka upiekła dwie pieczenie na jednym ogniu, znaczy się zaspokoiła swoją ciekawość dotyczącą użycia formy i odhaczyła jedną z pozycję z listy Młodego. Dziecko zadowolone, bo babka mu bardzo smakowała, matka szczęśliwa, bo dziecko cieszy, a i forma okazała się całkiem fajowa :) Tą i wiele innych wzorów można kupić m.in. w sklepie Garneczki.



Składniki:
Ciasto (forma 12x25 cm):
  • masło do wysmarowania formy
  • 190 g mąki pszennej + do posypania formy
  • 2 łyżki świeżo startej skórki z grejpfruta
  • 1/2 szklanki (100 g) białego cukru
  • 1/2 szklanki (95 g) ciemnego cukru (jak nie masz użyj białego)
  • 1/2 szklanki oliwy z oliwek (ja użyłam nierafinowany olej kokosowy)
  • 2 duże jajka w temperaturze pokojowej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/4 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1 łyżeczka soli
  • 30 ml soku z grejpfruta
  • 1/3 szklanki (80 ml) maślanki lub jogurtu naturalnego

Syrop:
  • 2 łyżki cukru
  • 80 ml soku z grejpfruta

Lukier:
  • 1 szklanka (120 g) cukru pudru
  • 30 ml soku z grejpfruta
  • szczypta soli
Sposób przygotowania:
Babkę przygotowuje się dość szybko, więc od razu włączyłam piekarnik i ustawiłam temperaturę na 180 stopni. Proponuję od razu wysmarować formę masłem. Ja użyłam niedużej formy do babki, a ze względu na ilość wgłębień jaki posiada ten wzór formy spryskałam ją olejem i oprószyłam mąką.

Ciasto. Do jednej miski wsypałam mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia, sodą i solą. Do drugiej miseczki wlałam maślankę i sok z grejpfruta. Do trzeciej, w której zamierzałam przygotować ciasto wsypałam oba cukry, wrzuciłam świeżo startą skórkę i wymieszałam palcami rozcierając ją aby wydobyć więcej aromatu. Do cukru wbiłam oba jajka i miksowałam chwilę aby cukier się rozpuścił. Potem nie przerywając miksowania wlałam rozpuszczony olej kokosowy i dodawałam na przemian suche składniki z mokrymi kończąc na suchych. Ciasto wlałam do formy i wstawiłam do nagrzanego piekarnika. 
Jeśli zamierzasz piec w formie o podanych wyżej wymiarach piecz ok 45 minut. Ja piekłam w niezbyt wysokiej formie do babki i moja babka była gotowa po 30 minutach. Sprawdzaj stan wypieczenia babki metodą suchego patyczka.


Syrop. Korzystając z chwili kiedy babka piekła się w piekarniku przygotowałam syrop. Tu wystarczy wlać sok do rondelka, wsypać cukier i na niewielkim gazie podgrzewać do momentu rozpuszczenia się cukru. Upieczoną babkę, lekko przestudzoną jeszcze w formie  za pomocą wykałaczki porobiłam kilkanaście dziurek, następnie przy pomocy łyżeczki nasączyłam ciasto syropem. Dzięki tym dziurkom syrop ładnie wsiąkał w ciasto. Na końcu wyłożyłam ciasto na talerz.


Lukier. Wszystkie składniki należy wymieszać do konsystencji lukru i polać nim ciasto. Lukier zwykle mieszam robotem ręcznym z użyciem spiralnych końcówek. Miksuję na niewielkich obrotach. Ja pominęłam lukier, bo dla nas z lukrem byłoby już za słodko. Po prostu wolimy mniej słodkie babki :) 
SMACZNEGO życzy

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Cześć, jestem Blondynka.

Jeśli chcesz coś napisać, wymienić myśli, porozmawiać to jest odpowiednie miejsce, w którym dbam o to abyś czuł się bezpiecznie i dobrze.

Jeśli masz zły dzień i i potrzebujesz tu wyładować swoje negatywne emocje - osobiście zaprowadzę Cię do wyjścia, Nie wyprowadzisz mnie z równowagi, więc albo się uśmiechnij albo idź dalej.

Nie rób proszę z tego miejsca tablicy reklamowej, nie bawię się w lajk za lajk itd, nie lubię spamu.

W komentarzach możesz również umieścić zdjęcia dań wykonanych z Blondynkowych przepisów, jeśli chcesz abym wkleiła je do albumu na fan page`u bloga na FB, napisz od razu, że wyrażasz zgodę na ich umieszczenie we wspomnianym albumie.

Nie bój się pytać, zawsze odpowiem i postaram się pomóc.

Czuj się tu dobrze. Życzę Ci aby Twój Dzień był zawsze pełny pozytywnych zdarzeń! Buziaki!

Drukuj

Copyright © 2016 Blondynka Gotuje , Blogger