kwietnia 07, 2013

Metrowiec


Przepis z zeszytu rodzinnego. Kiedyś była straszna moda na to ciasto, żadne imieniny rodzinne nie mogły się bez niego obyć, nie tylko u mnie w domu, ale również w domach znajomych:)

Składniki:
  • 3 jajka
  • 17 dag cukru
  • 17 dag mąki pszennej
  • 1/4 szklanki oleju
  • 1/4 szklanki wody
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
Przepis na 1 ciasto, upiec trzeba dwa. Kakaowy placek - przepis jak wyżej, z tym, że trzeba ująć 2 łyżki mąki pszennej, a w to miejsce dodać 2 łyżki kakao. Jajka z cukrem dobrze utrzeć, dodać resztę składników i zmiksować szybko do połączenia składników.
Piec w dwóch keksówkach. 30 minut w temperaturze 180-200°C.


MASA BUDYNIOWA
  • 1/2 l mleka
  • 1 szklanka cukru+2 cukry waniliowe
  • 2 płaskie łyżki mąki ziemniaczanej
  • 2 płaskie łyżki mąki pszennej
Z podanych składników ugotować budyń. Wystudzić. Utrzeć 1 kostkę masła lub margaryny, nadal miksując dodawać po jednej łyżce zimnego budyniu.

POLEWA
  • 1 jajko
  • 3 łyżki cukru
  • 1/2 kostki margaryny
  • 3 łyżki kakao
Jajko wyparzyć, wybić do kubka, dodać 3 łyżki cukru i utrzeć. W tym czasie roztopić 1/2 kostki margaryny. Jajka utrzeć do białości, wsypać kakao 3 łyżki z małą górką. Na koniec wlać roztopioną margarynę.


Wykonanie:
Ciasto jasne i kakaowe pokroić na kromki o grubości 1 cm. Kromki układać na przemian, przekładając je masą budyniową. Mniej więcej tak: na tacy stawiamy jasną kromkę, bierzemy do ręki kakaową, smarujemy grubo masą budyniową i przykładamy do jasnej itd. Efekt: wychodzą nam dwa ciasta, które smaujemy po wierzchy cienką warstwą pozostałą masą budyniową, na którą wylewamy polewę i posypujemy wiórkami kokosowymi.
Ciasto kroić na ukos, najlepiej skos obejmujący 3 kromki. Przechowujemy w lodówce.
SMACZNEGO !!!

3 komentarze:

  1. rzeczywiście fajne ciasto :))) bardzo je lubię...

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda bardzo smakowicie, jednak próbowałam zrobić kilka razy i wyszedł mi straszny zakalec :( za drugim razem celowo wcześniej wyciągnęłam składniki z lodówki, przesiałam mąkę i proszek do pieczenia i miksowałam niedługo, do połączenia składników. Niestety efekt był taki sam jak za pierwszym razem, kiedy do takich szczegółów nie przykładałam uwagi :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam pojęcia dlaczego tak u Ciebie wyszło. Z tego przepisu od lat piecze cała moja rodzina. Ja często piekąc wyciągam ciasto przed upływem 30 minut. Piekę do tzw suchego patyczka, którym sprawdzam poziom wypieczenia ciasta. (piekę w piekarniku elektrycznym).

      Usuń

Cześć, jestem Blondynka.

Jeśli chcesz coś napisać, wymienić myśli, porozmawiać to jest odpowiednie miejsce, w którym dbam o to abyś czuł się bezpiecznie i dobrze.

Jeśli masz zły dzień i i potrzebujesz tu wyładować swoje negatywne emocje - osobiście zaprowadzę Cię do wyjścia, Nie wyprowadzisz mnie z równowagi, więc albo się uśmiechnij albo idź dalej.

Nie rób proszę z tego miejsca tablicy reklamowej, nie bawię się w lajk za lajk itd, nie lubię spamu.

W komentarzach możesz również umieścić zdjęcia dań wykonanych z Blondynkowych przepisów, jeśli chcesz abym wkleiła je do albumu na fan page`u bloga na FB, napisz od razu, że wyrażasz zgodę na ich umieszczenie we wspomnianym albumie.

Nie bój się pytać, zawsze odpowiem i postaram się pomóc.

Czuj się tu dobrze. Życzę Ci aby Twój Dzień był zawsze pełny pozytywnych zdarzeń! Buziaki!

Drukuj

Copyright © 2016 Blondynka Gotuje , Blogger