lipca 21, 2013

Mousse au Chocolat

Mousse au Chocolat omijałam szerokim łukiem. Bałam się robić ten deser, nie pytajcie dlaczego, po prostu bałam się i już. Pewien sympatyczny Adam sprawił, że przełamałam się. Wystarczyło podarować Blondynce dużą tabliczkę  dobrej jakości czekolady, jaki był efekt? Możecie ocenić sami patrząc na zdjęcia. Ten tu przepis Mousse au Chocolat jest oryginalną francuską recepturą. Na koniec napiszę tylko, że to wcale nie było trudne:)
A to tabliczka czekolady, o której napisałam wyżej. To przez nią wszystko się zaczęło:)

Składniki na 3 pucharki:
  • 100 g dobrej gatunkowo gorzkiej czekolady 
  • 3 jajka
  • szczypta soli



Wykonanie:
Czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej, studzimy. W czasie, w którym czekolada stygnie zajmujemy się jajkami. Oddzielamy żółtka od białek. Białka ubijamy na sztywną pianę razem ze szczyptą soli. Do wystudzonej czekolady wlewamy na trzy razy żółtka, cały czas mieszamy szpatułką. Jak żółtka całkowicie rozmieszamy, dodajemy białka w trzech częściach. Mieszamy szpatułką delikatnie, ale energicznie. Powstałą masę przelewamy do pucharków. Wstawiamy do lodówki. Po 6 godzinach deser jest gotowy do podania na stół:) Deser możemy dowolnie udekorować. Ja udekorowałam kleksami ubitej kremówki z cukrem pudrem i wiórkami gorzkiej czekolady.
SMACZNEGO życzy BLONDYNKA :)




2 komentarze:

  1. O mamuniu, ależ ma cudowną konsystencję! Musiał rozpływać się w ustach... :)

    OdpowiedzUsuń
  2. wygląda idealnie *.*
    zapraszamy również do nas na http://kulinarnylans.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Cześć, jestem Blondynka.

Jeśli chcesz coś napisać, wymienić myśli, porozmawiać to jest odpowiednie miejsce, w którym dbam o to abyś czuł się bezpiecznie i dobrze.

Jeśli masz zły dzień i i potrzebujesz tu wyładować swoje negatywne emocje - osobiście zaprowadzę Cię do wyjścia, Nie wyprowadzisz mnie z równowagi, więc albo się uśmiechnij albo idź dalej.

Nie rób proszę z tego miejsca tablicy reklamowej, nie bawię się w lajk za lajk itd, nie lubię spamu.

W komentarzach możesz również umieścić zdjęcia dań wykonanych z Blondynkowych przepisów, jeśli chcesz abym wkleiła je do albumu na fan page`u bloga na FB, napisz od razu, że wyrażasz zgodę na ich umieszczenie we wspomnianym albumie.

Nie bój się pytać, zawsze odpowiem i postaram się pomóc.

Czuj się tu dobrze. Życzę Ci aby Twój Dzień był zawsze pełny pozytywnych zdarzeń! Buziaki!

Drukuj

Copyright © 2016 Blondynka Gotuje , Blogger