lutego 12, 2014

Ziemniaczki Niedźwiedzie


Puściłam wodze fantazji i wyszło coś dobrego :) Dzięki firmie SKWORCU miałam możliwość odkrycia smaku czosnku niedźwiedziego. Postanowiłam w pierwszej kolejności stworzyć z niego marynatę do ziemniaków i udało się fajne połączenie! 


 Składniki:
  • kilka ziemniaków dokładnie umytych 
  • czosnek niedźwiedzi (ja użyłam z firmy Skworcu, link do sklepu obok)
  • majeranek suszony
  • sól
  • olej
  • czosnek granulowany




Wykonanie:
Ziemniaczki myjemy, osuszamy w ręczniku papierowym i kroimy w ósemki. Do miseczki wsypujemy czosnek niedźwiedzi, majeranek i czosnek granulowany, wszystko zalewamy olejem. Ilość przypraw zależy od ilości ziemniaków. Majeranku i czosnku niedźwiedziego użyłam w równych proporcjach, dodałam odrobinę czosnku granulowanego. Ile oleju? Na wyczucie. Ma powstać płynna marynata, zdjęcie marynaty umieściłam wyżej. Ziemniaki zanurzamy w naszej marynacie i uskładamy za blaszce do pieczenia. Na końcu posypujemy solą.  Pieczemy w temperaturze ok. 180-200 stopni, przez około 40 minut. Czas pieczenia zależy od wielkości naszych cząstek ziemniaków. W trakcie pieczenia możemy przecież wyciągnąć jeden kawałek i sprawdzić, czy nie jest surowy. Jeśli widzicie, że ziemniaki za szybko nabierają rumianego koloru, zmniejszamy temperaturę pieczenia. Poniżej podałam mój przykładowy sposób podania:
SMACZNEGO życzy BLONDYNKA :)





A wiecie, że CZOSNEK NIEDŹWIEDZI jest bogatym źródłem witaminy C? Jego smak jest dużo łagodniejszy od zwykłego czosnku, ponadto pobudza apetyt i nadaje aromatu potrawom. Pasuje również do sałatek, wiosennych zup i wielu innych potraw.

/*post zawiera lokowanie produktu/

1 komentarz:

Cześć, jestem Blondynka.

Jeśli chcesz coś napisać, wymienić myśli, porozmawiać to jest odpowiednie miejsce, w którym dbam o to abyś czuł się bezpiecznie i dobrze.

Jeśli masz zły dzień i i potrzebujesz tu wyładować swoje negatywne emocje - osobiście zaprowadzę Cię do wyjścia, Nie wyprowadzisz mnie z równowagi, więc albo się uśmiechnij albo idź dalej.

Nie rób proszę z tego miejsca tablicy reklamowej, nie bawię się w lajk za lajk itd, nie lubię spamu.

W komentarzach możesz również umieścić zdjęcia dań wykonanych z Blondynkowych przepisów, jeśli chcesz abym wkleiła je do albumu na fan page`u bloga na FB, napisz od razu, że wyrażasz zgodę na ich umieszczenie we wspomnianym albumie.

Nie bój się pytać, zawsze odpowiem i postaram się pomóc.

Czuj się tu dobrze. Życzę Ci aby Twój Dzień był zawsze pełny pozytywnych zdarzeń! Buziaki!

Drukuj

Copyright © 2016 Blondynka Gotuje , Blogger