marca 19, 2014

Masełkowy Kurczaczek


Jakiś czas temu od sklepu internetowego Garneczki otrzymałam formę do masła Kurczak do przetestowania. Długo się zbierałam, ale zawsze coś pilniejszego było do zrobienia. Zrobiłam! Na Wielkanoc jak znalazł, ale nie tylko. W tym roku zimy jako takiej nie było, wirusy szaleją na całego, kolejki w przychodniach, masa ludzi chorych. Czosnek jest niezawodny zarówno w leczeniu przeziębień, jak i w profilaktyce zapobiegania przeziębieniom. Mój syn czosnek jak najbardziej dodaje do pieczenia drobiu, w sosach również zjada, jednak na kanapce w czystej postaci nigdy w życiu! Zrobiłam masło czosnkowe, takie na kanapki, do tego w formie sympatycznego kurczaka i co? Udało się! Spokojnie patrzę jak smaruje masłem chleb, na to kładzie ulubione dodatki. 


Składniki na 1 kurczaka:
  • 1/3 kostki masła w temperaturze pokojowej
  • kilka ząbków czosnku
  • sól ziołowa w młynku
  • 2 ziarenka pieprzu
  • kawałeczek czerwonej wstążeczki
  • forma do masła Kurczak

Wykonanie:
Masło wykładamy do miseczki, czosnek obieramy i siekamy albo przeciskamy przez praskę i wrzucamy do masła, dodajemy sól ziołową Prymat i wszystko razem musimy dokładnie wymieszać. Ja użyłam do tego widelca, a na koniec pomagałam sobie dłonią. Wymieszane masło umieszczamy w foremce, którą następnie wstawiamy do lodówki. Po około godzinie wyciągamy foremkę, delikatnie otwieramy i wyciągamy maślanego kurczaczka. Z ziaren pieprzu robimy mu oczy i przewiązujemy wstążeczką tak jak to widać na zdjęciu.
SMACZNEGO życzy BLONDYNKA :) 



Czego dowiedziałam się w sklepie Garneczki.pl? Otóż tam ekipa zadbała też o to, żeby taka na przykład Blondynka jak ja wiedziała co zrobić aby forma posłużyła mi bardzo długo. Co zrobić? Proste - to samo co robi się ze wszystkimi drewnianymi akcesoriami kuchennymi. Smarujemy olejem rzepakowym całą formę, odstawiamy na jakiś czas, następnie myjemy w gorącej wodzie - czynność tą powtarzamy kilka razy. Ale cóż ja się tu będę rozpisywać, jeśli dokładnie możecie poczytać na ten temat TUTAJ. Zajrzyjcie tam koniecznie - ta wiedza się przyda! Buziaki :)

4 komentarze:

  1. rewelacja:) gdzie można kupić taką formę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie formy na masło możemy kupić w sklepie www.garneczki.pl
      http://www.garneczki.pl/produkt/forma-do-masla-kurczak,5071
      http://www.garneczki.pl/produkt/forma-do-masla-baranek,4944
      Polecam ten sklep!
      W postach wyrazy napisane na czerwono to są linki do sklepu, klikasz wyraz i już przenosisz się do sklepu i produktu ;)
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  2. ale słodziaczek bardzo fajny pomysł :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Zachęcam do udziału w konkursie:
    http://apetytprzepisy.blogspot.co.uk/2014/03/konkurs-wielkanocny.html

    OdpowiedzUsuń

Cześć, jestem Blondynka.

Jeśli chcesz coś napisać, wymienić myśli, porozmawiać to jest odpowiednie miejsce, w którym dbam o to abyś czuł się bezpiecznie i dobrze.

Jeśli masz zły dzień i i potrzebujesz tu wyładować swoje negatywne emocje - osobiście zaprowadzę Cię do wyjścia, Nie wyprowadzisz mnie z równowagi, więc albo się uśmiechnij albo idź dalej.

Nie rób proszę z tego miejsca tablicy reklamowej, nie bawię się w lajk za lajk itd, nie lubię spamu.

W komentarzach możesz również umieścić zdjęcia dań wykonanych z Blondynkowych przepisów, jeśli chcesz abym wkleiła je do albumu na fan page`u bloga na FB, napisz od razu, że wyrażasz zgodę na ich umieszczenie we wspomnianym albumie.

Nie bój się pytać, zawsze odpowiem i postaram się pomóc.

Czuj się tu dobrze. Życzę Ci aby Twój Dzień był zawsze pełny pozytywnych zdarzeń! Buziaki!

Drukuj

Copyright © 2016 Blondynka Gotuje , Blogger