listopada 22, 2014

Bułki Pszenne Łatwe!


Bułki pszenne. Straszną miałam ochotę na takie zwykłe świeże bułki. Do tego tak banalnie proste w wykonaniu, czego chcieć więcej? Jak smakują na drugi dzień, świetnie! Nadal są miękkie i smaczne. Dziś piekłam je już po raz drugi, a mój syn już pytał, czy upiekę je jutro. Przepis pochodzi z męskiego bloga, który prowadzi Paweł, jego blog to kopalnia przepisów na chleb i bułki, ja tam jeszcze wrócę :) Żródło: Chleby.info.



Składniki na ok. 8 sztuk:
  • 500 g mąki pszennej
  • 140 ml mleka
  • 140 ml wody
  • 15 g drożdży świeżych
  • 40 g masła
  • 2 łyżeczki soli
  • 1 łyżeczka cukru

Wykonanie:
Do miski wsypałam sól, następnie mąkę, w której zrobiłam sobie wgłębienie, w które wsypałam cukier i wkruszyłam drożdże. Mój dołek z drożdżami zalałam ciepłym mlekiem i ciepłą wodą i łyżką wymieszałam z drożdżami, zagarniając trochę mąki do środka. Miskę przykryłam ściereczką i odstawiłam do wyrośnięcia. Po kilkunastu minutach, kiedy rozczyn podwoił swoją objętość, wymieszałam wszystko razem łyżką. Potem włożyłam rękę i wyrabiałam ciasto ręką do czasu aż przestało mi się lepić do dłoni. Wlałam rozpuszczone masło i wyrabiałam nadal. Do czasu aż ciasto przestało się błyszczeć. Ciasto jest tak przyjemne, że można je wyrabiać bez końca :) Odstawiłam ciasto do wyrośnięcia na około godzinę. Po tym czasie wyrobiłam ciasto jeszcze przez chwilę i podzieliłam je na 8 prawie równych części. Z każdego kawałeczka uformowałam kulki, każdą nacięłam tępą stroną noża. Bułeczki przykryłam ściereczką i odstawiłam do wyrośnięcia na około 30 - 40 minut. Po tym czasie wstawiłam bułki do piekarnika nagrzanego na 200 stopni. I tu spodobało mi się pieczenie, bo 10 minut pieczemy w temperaturze 200 stopni, a potem 10 minut w tej samej temperaturze tylko z termoobiegiem i wyciągamy pachnące świeże bułeczki, które studzimy na kratce.
SMACZNEGO życzy BLONDYNKA :)


3 komentarze:

  1. świetnie Ci wyrosły:) śniadanie z takich świeżych bułek to jest to:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Albo czegoś brakuje w opisie pieczenia albo mam trudnosci z czytaniem ze zrozumieniem :):) bo nie wiem ciągle jak sie piecze te pierwsze 10 minut ?:)na jakiej funkcji ?

    OdpowiedzUsuń

Cześć, jestem Blondynka.

Jeśli chcesz coś napisać, wymienić myśli, porozmawiać to jest odpowiednie miejsce, w którym dbam o to abyś czuł się bezpiecznie i dobrze.

Jeśli masz zły dzień i i potrzebujesz tu wyładować swoje negatywne emocje - osobiście zaprowadzę Cię do wyjścia, Nie wyprowadzisz mnie z równowagi, więc albo się uśmiechnij albo idź dalej.

Nie rób proszę z tego miejsca tablicy reklamowej, nie bawię się w lajk za lajk itd, nie lubię spamu.

W komentarzach możesz również umieścić zdjęcia dań wykonanych z Blondynkowych przepisów, jeśli chcesz abym wkleiła je do albumu na fan page`u bloga na FB, napisz od razu, że wyrażasz zgodę na ich umieszczenie we wspomnianym albumie.

Nie bój się pytać, zawsze odpowiem i postaram się pomóc.

Czuj się tu dobrze. Życzę Ci aby Twój Dzień był zawsze pełny pozytywnych zdarzeń! Buziaki!

Drukuj

Copyright © 2016 Blondynka Gotuje , Blogger