lipca 15, 2015

Lody Klonowe



Lody Klonowe. Wszystko ładnie, wszystko pięknie, tylko ten syrop klonowy, dlaczego w Polsce jest taki drogi?! Właśnie w takich chwilach zazdroszczę Amerykanom, bo tam jest o wiele, wiele tańszy. Jednak ciekawość zwyciężyła, chciałam spróbować jak smakują takie lody, tym bardziej, że syrop klonowy uwielbia mój syn. Lody wyszły fajne, słodkie, miękkie, nawet bardzo, ale jak widać da się z nich uformować gałki. Na zdjęciu widać klasycznie w wafelku i w kieliszku z pokruszonymi domowymi bezami. Pysznie było, tylko dlaczego tak drogo? Źródło: Moje Wypieki.



Składniki:
  • 300 ml śmietanki kremówki 30 %
  • 200 ml mleka
  • 180 ml syropu klonowego
  • 3 żółtka
  • 30 g cukru

Wykonanie:
Do rondelka wlałam mleko, śmietanę kremówkę i cukier. Podgrzewałam na malutkim ogniu do czasu rozpuszczenia się cukru (Nie wolno dopuścić do zagotowania się zawartości rondelka!). Lekko przestudziłam. Żółtka ubiłam na jasną masę, wlałam je do rondelka z mlekiem i kremówką i postawiłam z powrotem na mały palnik i mieszając podgrzewałam do czasu aż mieszanina zgęstnieje do konsystencji bardzo rzadkiego kisielu. Oczywiście i na tym etapie nie możemy dopuścić do zagotowania się zawartości rondelka. Po zgęstnieniu, rondelek zdjęłam z palnika, wlałam syrop klonowy, wymieszałam, całość wystudziłam i wstawiłam do lodówki na 12 h. Po tym czasie mieszaninę wlałam do maszyny do lodów i kręciłam lody do momentu zgęstnienia. Masę lodową przelałam do pojemnika i wstawiłam do zamrażarki na kolejne 12 h.
SMACZNEGO życzy BLONDYNKA :) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Cześć, jestem Blondynka.

Jeśli chcesz coś napisać, wymienić myśli, porozmawiać to jest odpowiednie miejsce, w którym dbam o to abyś czuł się bezpiecznie i dobrze.

Jeśli masz zły dzień i i potrzebujesz tu wyładować swoje negatywne emocje - osobiście zaprowadzę Cię do wyjścia, Nie wyprowadzisz mnie z równowagi, więc albo się uśmiechnij albo idź dalej.

Nie rób proszę z tego miejsca tablicy reklamowej, nie bawię się w lajk za lajk itd, nie lubię spamu.

W komentarzach możesz również umieścić zdjęcia dań wykonanych z Blondynkowych przepisów, jeśli chcesz abym wkleiła je do albumu na fan page`u bloga na FB, napisz od razu, że wyrażasz zgodę na ich umieszczenie we wspomnianym albumie.

Nie bój się pytać, zawsze odpowiem i postaram się pomóc.

Czuj się tu dobrze. Życzę Ci aby Twój Dzień był zawsze pełny pozytywnych zdarzeń! Buziaki!

Drukuj

Copyright © 2016 Blondynka Gotuje , Blogger