lipca 21, 2015

Rewelacyjna Marynata do Mięs i Warzyw


Marynowanie mięsa nie jest i nigdy nie było mi obce. Kiedyś patrzyłam jak robi to moja mama, potem ja się tym zajmowałam, a teraz patrzę jak robi to mój nastoletni syn. Marynowanie to jest świetna zabawa, wyciągasz z szafki ulubione przyprawy i zioła i sypiesz co Ci pasuje, co lubisz. Jakiś czas temu zaintrygowała mnie marynata Olgi Smile, pisała, że marynata nadaje się i do warzyw i do mięs, więc musiałam sprawdzić, spróbować i zrobiłam. Pierwsza niespodzianka jaka mnie czekała, to że tej marynaty wychodzi bardzo dużo. Kolejne to smak i konsystencja. Konsystencja idealna do smarowania produktów silikonowym pędzelkiem, a smak..... pikantny i lekko słodkawy jednocześnie. Taka w sam raz. Uwielbiam ją do smażenia kawałków mięsa na patelni grillowej, pieczone udka też wyszły świetne. Wyszedł też marynowany ser tofu smażony na grillowej, ćwiarteczki ziemniaków zamarynowane, a potem pieczone. Robiłam ją już kilka razy i nie mam jej dość, jest świetna!


Składniki:
  • 1 szklanka ketchupu łagodnego
  • 3 łyżki octu jabłkowego (można użyć też winnego)
  • 3 łyżki cukru trzcinowego (można użyć też białego)
  • 1 łyżka syropu z agawy (można użyć miodu)
  • 1 łyżka musztardy
  • 1 ostra papryczka (można użyć grys chili)
  • 1 łyżka ulubionych przypraw (u mnie to były zioła prowansalskie)
  • szczypta pieprzu czarnego mielonego
  • 2 ząbki czosnku
  • 3 łyżki oleju (ja użyłam olej z awokado)





Wykonanie:
Marynatę przygotowywałam na dwa sposoby i oba są ok. 
Sposób pierwszy: Czosnek przecisnęłam przez praskę, papryczkę posiekałam drobniutko. Wszystkie składniki umieściłam w miseczce i mieszałam trzepaczką do połączenia się składników.
Sposób drugi: Mój ulubiony :)  Wszystkie składniki umieściłam w kielichu malaksera i wszystko razem zmiksowałam.
Jak zauważyliście ta marynata zawiera i cukier i słodki miód lub syrop z agawy, więc można się domyśleć, że podczas obróbki cieplnej nieco się karmelizuje. Na zdjęciach chciałam Wam pokazać jak wyglądają potrawy z użyciem tej marynaty.
Ważne: Marynatą należy posmarować mięso i wstawić do lodówki na minimum 12 h. Jeśli zalejemy nią mięso, potem mięso będzie się dusić w marynacie a nie smażyć, więc ja wolę posmarować cienko mięso, wstawić do lodówki, a potem smażyć lub  piec.
SMACZNEGO życzy BLONDYNKA :)

4 komentarze:

  1. wspaniale,,,ja też lubię ,takie kombinacje,,,ważny jest ,,dobry smak ,zapach,,,przyprawy które lubisz ,,
    ale chyba pominęłaś ,,,/bo widzę ,że marynata jest zagęszczona/pięknie lśniąco wygląda,,,czym to zagęszczałaś,,?
    czy po dodaniu tych wszystkich składników taka się stała,,,? pozdrawiam hania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haniu, w nawiasie obok napisałam, że u mnie to były zioła prowansalskie. Jeśli chodzi o gęstość marynaty, to po zmiksowaniu lub wymieszaniu składników osiąga właśnie taką konsystencję.

      Usuń
  2. Marynata zaintrygowana innym blogiem ale i opisy oraz zdjęcia prawie takie same jak tamten blog. Przypadek?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anonimie, zdjęcia i opisy nie są takie samej jak na blogu Olgi, bo pisałam i robiłam je sama. Lista składników jest taka sama, podałam źródło przepisu, bo robiłam marynatę wg przepisu Olgi. Wszystko przecież jest jasne, bo napisałam o tym pod pierwszym zdjęciem, więc nie rozumiem o co Ci się "rozchodzi" :)

      Usuń

Cześć, jestem Blondynka.

Jeśli chcesz coś napisać, wymienić myśli, porozmawiać to jest odpowiednie miejsce, w którym dbam o to abyś czuł się bezpiecznie i dobrze.

Jeśli masz zły dzień i i potrzebujesz tu wyładować swoje negatywne emocje - osobiście zaprowadzę Cię do wyjścia, Nie wyprowadzisz mnie z równowagi, więc albo się uśmiechnij albo idź dalej.

Nie rób proszę z tego miejsca tablicy reklamowej, nie bawię się w lajk za lajk itd, nie lubię spamu.

W komentarzach możesz również umieścić zdjęcia dań wykonanych z Blondynkowych przepisów, jeśli chcesz abym wkleiła je do albumu na fan page`u bloga na FB, napisz od razu, że wyrażasz zgodę na ich umieszczenie we wspomnianym albumie.

Nie bój się pytać, zawsze odpowiem i postaram się pomóc.

Czuj się tu dobrze. Życzę Ci aby Twój Dzień był zawsze pełny pozytywnych zdarzeń! Buziaki!

Drukuj

Copyright © 2016 Blondynka Gotuje , Blogger