września 08, 2015

Batoniki a`la Bounty z Maliną lub Jeżyną - moje ulubione!


Domowe Batoniki a`la Bounty dobrze znacie, a co powiecie na takie batoniki z dodatkiem likieru i owocu? Ja powiem. Najlepsze! Najpyszniejsze! Uwielbiam! Zachwycili się również wszyscy degustujący. Wiele osób je robiło i każdemu wychodziły! Masa kokosowa? Po prostu trzeba ugniatać w dłoniach. Ja robię różnie, wszystko zależy jaki poziom cierpliwości mam :) Czasami lepię po 30 minutowym chłodzeniu masy, czasami po godzinnym, a czasami od razu, ale tu się wkurzam, gdy mam ulepić kulki bo masa się rozlatuje, ale kiedy mam wypełnić foremki oblane czekoladą, wolę taką masę po 5 minutach w lodówce, bo wylepiam sobie wgłębienia i potem wstawiam do lodówki. A jak lepię kulki, które potem obtaczam w czekoladzie to masę po 30 minutach chłodzenia wyciągam, ugniatam kulki, wkładam do lodówki na około godzinę i dopiero jak ją twarde obtaczam w czekoladzie. Teraz jednak skupię się na wypełnianiu foremek czekoladowych.


 Składniki:
  • 100 g wiórków kokosowych
  • 50 ml śmietany kremówki
  • 35 g cukru pudru
  • 35 g masła
  • 1 łyżka likieru kokosowego, typu mlecznego ja użyłam Canari

Dodatkowo:
  • ok. 100 g czekolady do rozpuszczenia ( ja użyłam ok.70 g gorzkiej i 30 g mlecznej)
  • kilka owoców świeżych malin
  • kilka owoców świeżych jeżyn

Wykonanie:
Na początku rozpuściłam czekoladę w kąpieli wodnej. Silikonowe foremki wysmarowałam rozpuszczoną czekoladą i wstawiłam do lodówki. Można tą czynność powtórzyć i pokryć ścianki dwoma warstwami czekolady. Ja miałam niski poziom cierpliwości i pokryłam jedną :) W czasie, w którym czekolada zastygała w lodówce ja do miski wsypałam wiórka kokosowe, cukier puder i wymieszałam. Do rondelka wlałam śmietankę kremówkę, podgrzałam ją nawet do momentu wrzenia, rondelek zestawiłam z ognia i włożyłam masło podzielone na kawałeczki i mieszałam do czasu całkowitego rozpuszczenia masła. Następnie wlałam mieszankę do kokosu,dodałam likier i wymieszałam wszystko dokładnie łyżką.Masę wstawiłam na 5 minut do lodówki i po tym czasie masę kokosową wyciągnęłam z lodówki i wyciągnęłam foremkę na czekoladki pokrytą wcześniej czekoladą. Masą kokosową wypełniłam wgłębienia w taki sposób jak widać to na zdjęciu wyżej, w środek wcisnęłam po jednym owocu jeżyny lub maliny w każde wgłębienie. Wcześniej rozpuszczoną czekoladę ponownie umieściłam w kąpieli wodnej, bo troszkę mi zastygła. Rozpuściłam jeszcze raz i zalałam masę kokosową z owocem, czyli zamknęłam czekoladki. Foremkę z czekoladkami wstawiłam do lodówki i czekałam na syna aż wróci ze szkoły. W sumie po dwóch godzinach już obżeraliśmy się czekoladkami :) Normalnie pyszne.
SMACZNEGO życzy BLONDYNKA :)


2 komentarze:

  1. To Paniusia zaszalała :), nadrobię :), wypróbuję w wolnej chwili. Pozdrawiam Ania

    OdpowiedzUsuń
  2. Z dodatkiem owoców musiały smakować bajecznie :)

    OdpowiedzUsuń

Cześć, jestem Blondynka.

Jeśli chcesz coś napisać, wymienić myśli, porozmawiać to jest odpowiednie miejsce, w którym dbam o to abyś czuł się bezpiecznie i dobrze.

Jeśli masz zły dzień i i potrzebujesz tu wyładować swoje negatywne emocje - osobiście zaprowadzę Cię do wyjścia, Nie wyprowadzisz mnie z równowagi, więc albo się uśmiechnij albo idź dalej.

Nie rób proszę z tego miejsca tablicy reklamowej, nie bawię się w lajk za lajk itd, nie lubię spamu.

W komentarzach możesz również umieścić zdjęcia dań wykonanych z Blondynkowych przepisów, jeśli chcesz abym wkleiła je do albumu na fan page`u bloga na FB, napisz od razu, że wyrażasz zgodę na ich umieszczenie we wspomnianym albumie.

Nie bój się pytać, zawsze odpowiem i postaram się pomóc.

Czuj się tu dobrze. Życzę Ci aby Twój Dzień był zawsze pełny pozytywnych zdarzeń! Buziaki!

Drukuj

Copyright © 2016 Blondynka Gotuje , Blogger