września 09, 2015

Jeżyny W Syropie Cukrowym


W tym roku postanowiłam pozamykać jeżyny w taki sposób, aby w zimie wyciągać ze słoików całe owoce, które będą ładnie wyglądać na różnych słodkościach, jeszcze nie wiem jakich, ale chciałam mieć takie dekoracyjne :) Owszem próbowałam po dwóch tygodniach od zamknięcia i fajnie to wyszło. Owoce w żaden sposób nie wyszły przesłodzone. Prawie jak świeże, tylko mokre :) Syrop? Syrop też się przyda do posłodzenia herbaty, albo jakiegoś innego napoju, a jeżyny będą do ciast i deserów :) 


Składniki:
  • jeżyny
  • 1 kg cukru
  • 500 ml wody
  • sok z 1 cytryny

Wykonanie:
Jeżyny przebrałam, oczyściłam i powkładałam do wyparzonych słoiczków. Cukier z wodą doprowadziłam do wrzenia, a potem gotowałam jeszcze 3 - 5 minut. Dodając w tym czasie sok wyciśnięty z jednej cytryny, przecedzony przez sitko. Gorącym syropem zalałam owoce w słoikach, mocno zakręciłam słoiki. Włożyłam do garnka, zalałam gorącą wodą do 2/3 wysokości słoików, garnek przykryłam pokrywką i od momentu zagotowania, gotowałam 5-10 minut. Czas gotowania zależał od wielkości słoików. Potem ustawiłam słoiki na ręczniku, przykryłam drugim i zostawiłam do całkowitego ostygnięcia.
SMACZNEGO życzy BLONDYNKA :)



2 komentarze:

  1. Świetnie wyglądają :)
    Ja dzisiaj poszłam zbierać jeżyny, i po czterdziestu minutach miałam ledwie trzysta gram, heh...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musisz jakąś lepszą miejscówkę znaleźć ;) Wpadnij do mnie to ci dosypię 700g ;)

      Usuń

Cześć, jestem Blondynka.

Jeśli chcesz coś napisać, wymienić myśli, porozmawiać to jest odpowiednie miejsce, w którym dbam o to abyś czuł się bezpiecznie i dobrze.

Jeśli masz zły dzień i i potrzebujesz tu wyładować swoje negatywne emocje - osobiście zaprowadzę Cię do wyjścia, Nie wyprowadzisz mnie z równowagi, więc albo się uśmiechnij albo idź dalej.

Nie rób proszę z tego miejsca tablicy reklamowej, nie bawię się w lajk za lajk itd, nie lubię spamu.

W komentarzach możesz również umieścić zdjęcia dań wykonanych z Blondynkowych przepisów, jeśli chcesz abym wkleiła je do albumu na fan page`u bloga na FB, napisz od razu, że wyrażasz zgodę na ich umieszczenie we wspomnianym albumie.

Nie bój się pytać, zawsze odpowiem i postaram się pomóc.

Czuj się tu dobrze. Życzę Ci aby Twój Dzień był zawsze pełny pozytywnych zdarzeń! Buziaki!

Drukuj

Copyright © 2016 Blondynka Gotuje , Blogger