października 03, 2015

Sok z Ciemnych Winogron


Sok z ciemnych winogron to naprawdę kilka chwil pracy, dzięki której mamy potem pyszny sok do napojów, czasami mrożę go w foremkach do lodu i wychodzi fajny taki bajer na domowych imprezkach :) Jak widać ma mocny kolor, co czasami wykorzystuję  jako naturalny produkt barwiący w deserach :) No to co? Robimy? Ja właśnie skończyłam, przepis piszę na szybko, bo pracy mam jeszcze sporo na dziś ;)


Składniki na 1 l soku:
  • 2300 g ciemnych winogron (ważone razem z łodyżkami)
  • 100 - 170 g cukru białego lub trzcinowego
  • 50 ml wody

Wykonanie:
W pierwszej kolejności winogrono dokładnie umyłam. Potem pozbyłam się łodyżek. Obrane fioletowe kuleczki umieściłam w dużym garnku, wsypałam 100 g cukru, wlałam 50 ml wody. Garnek przykryłam pokrywką i na minimalnym ogniu podgrzewałam.Po kilkunastu minutach dosypałam 70 g cukru ( w tym roku robię słodszy niż zwykle, bo mam pewien plan na ten sok w tym roku ). Jak już kuleczki popękały i stały się jaśniejsze przelałam wszystko przez sito. Można dodatkowo przelać kilka razy przez gazę, aby był bardziej klarowny. Ja wolę taki przelany tylko raz :) Sok powlewałam w 200 ml buteleczki i mocno zakręciłam. Możecie przelać do słoików, zakręcić i odstawić aby się uszczelniły. Można również zapasteryzować.
SMACZNEGO życzy BLONDYNKA :)

4 komentarze:

  1. czy tylko przelać przez sito? a co z miąższem?
    sok wygląda obłędnie :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja przelewam przez sito bo lubię taki mętny, poza tym uważam, że taki mętny jest zdrowszy bo zawiera co nieco miąższu. Ale jak chcesz klarowny to przelej kilka razy przez czystą gazę kilkakrotnie złożoną.

      Usuń
    2. właśnie chodzi mi o taki mętny, wręcz gęsty - dlatego pytałam czy tylko przelewamy czy jeszcze coś przetrzeć :) bo przecież coś zostaje
      a blog jest mega :)

      Usuń
    3. Sok jest mętny, ale rzadki czyli wodnisty choć o konkretnym maku winogron :) Jeśli chcesz gęstszy, zbliżony do konsystencji syropu,to trzeba by było dłużej gotować i zredukować płyn. Mi szkoda trochę gotować długo taki sok, bo wtedy całkowicie traci wszystkie wartości odżywcze. My ten sok rozrabiamy pół na pół z wodą, dziecko 2/3 soku na 1/3 część wody. Ps. Bardzo się cieszę, że CI się tu u mnie podoba ;)

      Usuń

Cześć, jestem Blondynka.

Jeśli chcesz coś napisać, wymienić myśli, porozmawiać to jest odpowiednie miejsce, w którym dbam o to abyś czuł się bezpiecznie i dobrze.

Jeśli masz zły dzień i i potrzebujesz tu wyładować swoje negatywne emocje - osobiście zaprowadzę Cię do wyjścia, Nie wyprowadzisz mnie z równowagi, więc albo się uśmiechnij albo idź dalej.

Nie rób proszę z tego miejsca tablicy reklamowej, nie bawię się w lajk za lajk itd, nie lubię spamu.

W komentarzach możesz również umieścić zdjęcia dań wykonanych z Blondynkowych przepisów, jeśli chcesz abym wkleiła je do albumu na fan page`u bloga na FB, napisz od razu, że wyrażasz zgodę na ich umieszczenie we wspomnianym albumie.

Nie bój się pytać, zawsze odpowiem i postaram się pomóc.

Czuj się tu dobrze. Życzę Ci aby Twój Dzień był zawsze pełny pozytywnych zdarzeń! Buziaki!

Drukuj

Copyright © 2016 Blondynka Gotuje , Blogger