listopada 12, 2015

Gruszki w Syropie z Wanilią


Co roku robię gruszki w syropie, bo to one w zimie pozwalają mi piec czekoladowe ciasto z tymi owocami, które uwielbiam. Zresztą przepis jest na blogu, stary bardzo  już :) Na samych początkach nie dodawałam cytryny do słoików,  przez co gruszki po pewnym czasie traciły na kolorze. Czasami gruszki podgotowuję przed łożeniem do słoika, a czasami nie. Dla mnie jakoś istotnej różnicy to nie ma, a czynności więcej do wykonania :)
Te są lekko podrasowane, bo z wanilią, miałam zrobić słoik z laską cynamonu i goździkami, ale przypomniałam sobie o tym jak już pozamykałam słoiki, tak więc z cynamonem w tym roku nie będzie :)



Składniki:

  • 2 kg gruszek, obranych i z wydrążonymi gniazdami
  • 1 l wody
  • 600 g cukru
  • laski wanilii
  • cytryna
Wykonanie:
Wodę z cukrem zagotowałam, po rozpuszczeniu się cukru gotowałam jeszcze kilka minut. W tym czasie umyłam, obrałam ze skórki i wydrążyłam gniazda nasienne z gruszek. Potem do każdego słoika położyłam plasterek cytryny, na to połówki gruszek, na wierzch drugi plaster cytryny, a z boku wsunęłam 1/3 laski wanilii, nadciętą , ale nie do końca, aby mi się nie rozwaliły. Zawartość słoika zalałam gorącym syropem. Z pomocą syna zakręciłam słoiki i wstawiłam gorące do garnka wyłożonego ściereczką i zalałam gorącą wodą. Poziom wody nie przekraczał 2/3 wysokości słoików. Od chwili zagotowania wody pasteryzowałam 10 minut. Po tym czasie odstawiłam słoiki na ściereczkę do całkowitego wystygnięcia.
SMACZNEGO życzy BLONDYNKA :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Cześć, jestem Blondynka.

Jeśli chcesz coś napisać, wymienić myśli, porozmawiać to jest odpowiednie miejsce, w którym dbam o to abyś czuł się bezpiecznie i dobrze.

Jeśli masz zły dzień i i potrzebujesz tu wyładować swoje negatywne emocje - osobiście zaprowadzę Cię do wyjścia, Nie wyprowadzisz mnie z równowagi, więc albo się uśmiechnij albo idź dalej.

Nie rób proszę z tego miejsca tablicy reklamowej, nie bawię się w lajk za lajk itd, nie lubię spamu.

W komentarzach możesz również umieścić zdjęcia dań wykonanych z Blondynkowych przepisów, jeśli chcesz abym wkleiła je do albumu na fan page`u bloga na FB, napisz od razu, że wyrażasz zgodę na ich umieszczenie we wspomnianym albumie.

Nie bój się pytać, zawsze odpowiem i postaram się pomóc.

Czuj się tu dobrze. Życzę Ci aby Twój Dzień był zawsze pełny pozytywnych zdarzeń! Buziaki!

Drukuj

Copyright © 2016 Blondynka Gotuje , Blogger