listopada 20, 2015

Naleśniki z Serem na Musie Truskawkowym


Kolejna wariacja ze zwykłymi naleśnikami z białym serem. Po co zalewać naleśniki sosem, jeśli można odwrócić kolejność i ułożyć naleśniki na musie? Mus truskawkowy podprawiony syropem truskawkowym Eterno stał się bardziej wyrazisty w smaku, a naleśniki zniknęły z talerzy w zastraszającym tempie. Nikt by nawet nie przypuszczał, że tego dnia nie miałam weny na gotowanie, a naleśniki to naprawdę kilka minut roboty.


Składniki na 7 szt:
  • 1 szklanka mleka + 1/4 szklanki
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 20 g masła roztopionego
  • szczypta soli
  • 2 łyżeczki cukru
  • 2 jajka
NADZIENIE - SER:
  • 250 g sera białego chudego lub półtłustego (kupuję ten w Biedronce)
  • 3 łyżeczki cukru z wanilią
DODATKOWO:

Wykonanie:
Jajka umyłam i wyparzyłam pod wrzącą wodą. Dwa jajka wybiłam do miski, wsypałam sól, cukier, wlałam mleko i wszystko razem zmiksowałam. Dodałam mąkę i miksowałam dalej, na koniec wlałam rozpuszczone masło. To jest podstawowa konsystencja ciasta naleśnikowego. Ja chciałam mega cienkie, więc sukcesywnie dolewałam mleko, alby ciasto było rzadsze, dlatego też w przepisie widzicie dodatkowe 1/4 szklanki mleka. Tu wybór należy do Was, możecie zostawić konsystencję z 1 szklanką mleka, ale jak zaczniecie smażyć, zawsze do ciasta można dolać mleka i energicznie wymieszać łyżką. Ja tak czasami robię.

Ciasto odstawiłam i zabrałam się za ser. Do dzbanka blendera włożyłam kostkę sera białego, wsypałam cukier i wszystko porządnie zmiksowałam . Miskę z serem odstawiłam. 

Rozmrożone wcześniej truskawki zmiksowałam, wlałam do rondelka, wsypałam cukier i podgrzewałam do momentu, w którym mus lekko zgęstniał, na koniec wlałam syrop i wymieszałam. Rondelek odstawiłam.

Na rozgrzaną patelnię wylewałam ciasto i smażyłam cieniutkie łaciate naleśniki. Usmażone układałam na talerzu, jeden naleśnik na drugim. Jak usmażyłam wszystkie naleśniki każdy posmarowałam serem, poskładałam jak krokiety, przecięłam po skosie, ustawiłam na talerzu, którego dno zalałam musem truskawkowym. Całość posypałam uprażonymi na suchej patelni migdałami.
SMACZNEGO życzy BLONDYNKA :)



1 komentarz:

Cześć, jestem Blondynka.

Jeśli chcesz coś napisać, wymienić myśli, porozmawiać to jest odpowiednie miejsce, w którym dbam o to abyś czuł się bezpiecznie i dobrze.

Jeśli masz zły dzień i i potrzebujesz tu wyładować swoje negatywne emocje - osobiście zaprowadzę Cię do wyjścia, Nie wyprowadzisz mnie z równowagi, więc albo się uśmiechnij albo idź dalej.

Nie rób proszę z tego miejsca tablicy reklamowej, nie bawię się w lajk za lajk itd, nie lubię spamu.

W komentarzach możesz również umieścić zdjęcia dań wykonanych z Blondynkowych przepisów, jeśli chcesz abym wkleiła je do albumu na fan page`u bloga na FB, napisz od razu, że wyrażasz zgodę na ich umieszczenie we wspomnianym albumie.

Nie bój się pytać, zawsze odpowiem i postaram się pomóc.

Czuj się tu dobrze. Życzę Ci aby Twój Dzień był zawsze pełny pozytywnych zdarzeń! Buziaki!

Drukuj

Copyright © 2016 Blondynka Gotuje , Blogger