stycznia 29, 2016

Stek z Tuńczyka - Jak usmażyć stek z tuńczyka


Tuńczyk to love mojego syna. Tą rybę w każdej postaci może jeść codziennie, ba nawet codziennie trzy razy dziennie :) Stek z tuńczyka? Tak naprawdę jest banalny w przygotowaniu i tak szybko się go przygotowuje. Nie bójcie się go usmażyć. W mojej okolicy jedyny stek jaki mogę dostać jest w formie mrożonej, a w Biedronce z tego co widzę zadomowił się na stałe. Od kiedy przygotowałam Młodemu stek z tuńczyka od tego dnia twierdzi, że jest zarąbisty i co trochę dopytuje kiedy znowu go przygotuje, więc serwuję mu go co jakiś czas.



Składniki:
  • 1 stek z tuńczyka (ja miałam mrożony)
  • świeżo zmielona sól morska
  • świeżo zmielony pieprz kolorowy
  • 1-2 gałązki świeżego rozmarynu
  • oliwa z oliwek (ja użyłam oleju z awokado)
Wykonanie:
Użyłam produktu mrożonego, więc dzień wcześniej wyciągnęłam go z zamrażarki, położyłam na talerzu i wstawiłam do lodówki na noc.  Następnego dnia mięso opłukałam pod zimną bieżącą wodą, starannie osuszyłam ręcznikiem papierowym. Z obu stron posmarowałam cienką warstwą oleju, oprószyłam solą, pieprzem i posiekanym rozmarynem, lekko wklepałam przyprawy i odstawiłam na 20 minut. Po tym czasie na mocno rozgrzanej patelni smażyłam stek, po jednej minucie na stronę. Potem wyłożyłam je na talerz dając tuńczykowi odpocząć minutę. Niestety nie udało mi się zrobić zdjęcia przekroju, bo stek zniknął  w kilka chwil z talerza, ale nadal pracuję nad uchwyceniem ujęcia przekroju :)
SMACZNEGO życzy BLONDYNKA :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Cześć, jestem Blondynka.

Jeśli chcesz coś napisać, wymienić myśli, porozmawiać to jest odpowiednie miejsce, w którym dbam o to abyś czuł się bezpiecznie i dobrze.

Jeśli masz zły dzień i i potrzebujesz tu wyładować swoje negatywne emocje - osobiście zaprowadzę Cię do wyjścia, Nie wyprowadzisz mnie z równowagi, więc albo się uśmiechnij albo idź dalej.

Nie rób proszę z tego miejsca tablicy reklamowej, nie bawię się w lajk za lajk itd, nie lubię spamu.

W komentarzach możesz również umieścić zdjęcia dań wykonanych z Blondynkowych przepisów, jeśli chcesz abym wkleiła je do albumu na fan page`u bloga na FB, napisz od razu, że wyrażasz zgodę na ich umieszczenie we wspomnianym albumie.

Nie bój się pytać, zawsze odpowiem i postaram się pomóc.

Czuj się tu dobrze. Życzę Ci aby Twój Dzień był zawsze pełny pozytywnych zdarzeń! Buziaki!

Drukuj

Copyright © 2016 Blondynka Gotuje , Blogger