marca 09, 2016

Sok a`la Kubuś Domowy, czyli Jabłko, marchew, banan


Kiedy patrzę na reklamy soczków dla dzieci i nie tylko dla nich, a potem czytam etykiety i widzę skład nie wiem, czy śmiać się czy płakać. Nie dość, że za każdy taki soczek firma sobie liczy odpowiednio to jeszcze niektóre nabijają klienta w butelkę. Syropy fruktozowe, cukier i różne takie. Soczki, które nie zamarzają na mrozie, znacie to z autopsji, ja to wiem i Ty to wiesz. Każdy z nas ma wybór, nie piszę tu czy jest zły czy dobry. Nie oceniam. Opowiem Wam jakiego wyboru ja dokonałam. Na początek sokowirówka, może kiedyś wyciskarka, ale jeszcze nie teraz. Zaczęłam robić soki sama. Po przygotowaniu owoców wkładam po kilka na raz do podajnika, dociskam tłok i po kilku sekundach sok jest gotowy. Owszem potem trzeba umyć wszystkie części, nie będę ukrywać kilka ich jest, w sumie 5 szt, ale nie myślę o tym zbytnio czy to lubię, czy nie. Po prostu od razu myję i już, a to też kilka chwil, troszkę dłużej niż samo wyciskanie, ale co tam, za pyszny soczek warto! Sok jest tak słodki i przy tym bardzo orzeźwiający, że ja to trochę się uzależniłam i części sokowirówki non stop suszą się na suszarce, bo wyciskam codziennie nowy sok. A o tym soku z czystym sumieniu mogę krzyknąć 100 %. Jasne, gdybym marchewki i jabłonie sama wyhodowała, a do tego oczyściła zanieczyszczone środowisko, byłyby mega zdrowe, ale warzywa i owoce kupuję i tym omijam dosładzacze, te fruktozy "sruktozy" i inne przemysłowe dodatki, więc i tak domowy sok jest zdrowszy od kupnego ;) Na koniec wyjaśnię dlaczego wydrążam gniazda nasienne z jabłek, mimo iż w całości zmieściłyby się w podajniku. Pozbywam się gniazd nasiennych, bo tak jak to wyczytałam w mądrych książkach pestki można jeść, ale nie powinno się ich rozdrabniać (molekuły B17 zawierają po jednej jednostce cyjanku i benzaldehydu i dwie jednostki glukozy), są bezpieczne dla zdrowego organizmu, ale jak natkną się na komórki rakowe cyjanek wtedy tak jakby się uaktywnia i wtedy już nie jest fajnie. Nie będę się tu rozpisywać, bo musiałabym zamiast przepisu na sok napisać mały wykład na temat molekuł i zachowania się tych substancji w organiźmie. W każdym bądź razie jak usuwam gniazda nasienne, wiele osób tego nie robi i nadal żyje, więc co ja mogę? :) A mogę, podać w końcu przepis na domowego Kubusia. Kiedyś jak znajdę więcej wolnych chwil napiszę więcej o owocach i właściwościach, teraz skupię się na moim 100 %;)


Składniki na 2 szklanki:
  • 3 jabłka
  • 4 nieduże marchewki
  • połowa cytryny
  • 1 banan

Wykonanie:
Przy tym soku jest trochę więcej mycia, bo dochodzi do tego blender. Ale od początku. Owoce i warzywa umyłam dokładnie, cytrynę i marchewki nawet wyszorowałam szczoteczką do warzyw. Potem z jabłek usunęłam gniazda nasienne, marchewki obrałam ze skórki (młodych nie będę obierać), cytrynę  też z grubsza obrałam. Jak to widać na obrazkach podajnik zapakowałam na maxa, ile się dało i wycisnęłam sok. 



Potem przelałam do dzbanka blendera, dorzuciłam banan i wszystko razem zmiksowałam. Bananów nie wrzucam do sokowirówki z dwóch powodów: po pierwsze zapchałyby sitko, po drugie to szkoda mi tych owoców, lubię ich miąższ, a w takiej formie jaką tu proponuję konsystencja nadal przypomina sok, raczej nadal jest sokiem :)
SMACZNEGO życzy BLONDYNKA :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Cześć, jestem Blondynka.

Jeśli chcesz coś napisać, wymienić myśli, porozmawiać to jest odpowiednie miejsce, w którym dbam o to abyś czuł się bezpiecznie i dobrze.

Jeśli masz zły dzień i i potrzebujesz tu wyładować swoje negatywne emocje - osobiście zaprowadzę Cię do wyjścia, Nie wyprowadzisz mnie z równowagi, więc albo się uśmiechnij albo idź dalej.

Nie rób proszę z tego miejsca tablicy reklamowej, nie bawię się w lajk za lajk itd, nie lubię spamu.

W komentarzach możesz również umieścić zdjęcia dań wykonanych z Blondynkowych przepisów, jeśli chcesz abym wkleiła je do albumu na fan page`u bloga na FB, napisz od razu, że wyrażasz zgodę na ich umieszczenie we wspomnianym albumie.

Nie bój się pytać, zawsze odpowiem i postaram się pomóc.

Czuj się tu dobrze. Życzę Ci aby Twój Dzień był zawsze pełny pozytywnych zdarzeń! Buziaki!

Drukuj

Copyright © 2016 Blondynka Gotuje , Blogger