czerwca 24, 2016

Moje serce należy do Ciebie, czy nie?


"Moje serce należy do Ciebie"-Alessio Puelo .... tiaaa, pewnie lekkie romansidło, w którym na końcu wszyscy żyli długo i szczęśliwie. A wcale nie! Tytuł tak naprawdę jest dwuznaczny. Może sugerować zarówno lekką opowieść z happy end`em, albo.... no właśnie.

Jeden wynik, jedna decyzja i w przeciągu kilku dni świat całej rodziny zmienia się o 360 stopni. Nowe miejsce, życie na nowo, dla nastoletniej bohaterki dodatkowo nowa szkoła, nowi znajomi i no własnie nowa miłość. Pierwsza i taka szczera. Tu aż serce się kraje jak czyta się, że nieuleczalna choroba wybrała tak sympatyczną dziewczynę. Cierpienie ojca i matki.

Książka wciąga i szybko się ją czyta. Poradziłam sobie z nią w dwa wieczory. Czytając obstawiałam, że tu może ojciec odda serce córce, taka ojcowska miłość, pokonanie barier. Jakże mnie zaskoczyło zakończenie kiedy to w dniu egzaminów maturalnych chłopak dziewczyny dostaje wiadomość, że jego ukochana właśnie umiera. Jego decyzje, które wydają się spontaniczne, które po przeanalizowaniu okazuje się, że on jednak wszystko przemyślał i zaplanował. Celowo nie napiszę dokładnie zakończenia, celowo nie opowiadam treści. Na świecie zostało tylko jedno z nich i jak tu dalej żyć....

Na co dzień wyciągam ręce za mocniejsze książki, przy których dużo myślę, analizuję. Po przeczytaniu myślę o nich dalej. Poruszające mocne tematy, rzadko kończą się dobrze, a jak już to zawsze ktoś po drodze ucierpi. A tu wpadła mi lekka łatwa i szybka lektura. Ale i tym razem wyciągnęłam sobie temat przesłanie. Według mnie książka daje mocno do myślenia na temat transplantologii. Jak wielu ludzi czeka na przeszczep, który jest jedyną szansą na życie, a ludzie tak mało się nad tym zastanawiają. Przechodzimy obojętnie, nie myśląc o innych, bo przecież po śmierci nasze organy na nic nam się przydadzą, a innym mogą uratować życie. Te słowa kieruję zarówno do ogółu,ale również do siebie, bo tak naprawdę nigdy się nie zastanawiałam, czy po śmierci oddać siebie innym. Zdecydowanie poruszane są tematy niepotrzebne, a za mało się mówi o tych naprawdę istotnych. Transplantologia to szansa na życie dla wielu ludzi.

To co może dać życie innym, zabieramy ze sobą i tu nie uważam, że robimy to złośliwie. Po prostu nikt o tym głośno nie mówi, a mu po prostu się nad tym nie zastanawiamy i tak się to wszystko kręci. Pasowałoby to zmienić.

Tytuł: Moje serce należy do ciebie
Autor: Alessio Puelo
Wydawnictwo: Muza
Wasza BLONDYNKA.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Cześć, jestem Blondynka.

Jeśli chcesz coś napisać, wymienić myśli, porozmawiać to jest odpowiednie miejsce, w którym dbam o to abyś czuł się bezpiecznie i dobrze.

Jeśli masz zły dzień i i potrzebujesz tu wyładować swoje negatywne emocje - osobiście zaprowadzę Cię do wyjścia, Nie wyprowadzisz mnie z równowagi, więc albo się uśmiechnij albo idź dalej.

Nie rób proszę z tego miejsca tablicy reklamowej, nie bawię się w lajk za lajk itd, nie lubię spamu.

W komentarzach możesz również umieścić zdjęcia dań wykonanych z Blondynkowych przepisów, jeśli chcesz abym wkleiła je do albumu na fan page`u bloga na FB, napisz od razu, że wyrażasz zgodę na ich umieszczenie we wspomnianym albumie.

Nie bój się pytać, zawsze odpowiem i postaram się pomóc.

Czuj się tu dobrze. Życzę Ci aby Twój Dzień był zawsze pełny pozytywnych zdarzeń! Buziaki!

Drukuj

Copyright © 2016 Blondynka Gotuje , Blogger