października 20, 2016

Szaszłyki z Kurczakiem w Jogurtowej Marynacie z Ziemniakami z Szałwią i Rozmarynem


Za oknem szaro i buro, cóż..... jesień. Ja ostatnio wciąż biegam, ciągle skreślam z listy sprawy do załatwienia. Jak już skreślam ostatnią rzecz do zrobienia dzieje się wtedy coś takiego, że moja lista zapełnia się na nowo. Tu w końcu wolny dzień, w którym mogę po prostu odpocząć, więc dostosowałam obiad do moich leniwych planów, do tego taki aby promieniał fajną energią. Szaszłyki! Z dodatkami tylko takimi jakie lubi mój syn i nasze ulubione zapiekane ziemniaczki, tym razem z szałwią i rozmarynem. Dlatego z samego rana zamarynowałam kurczaka i potem miałam wolne aż do naszej pory obiadowej, czyli jak Młody wróci ze szkoły. 



Składniki dla 2 osób:
  • 1 pojedyncza pierś z kurczaka
  • 1/2 szklanki jogurtu naturalnego
  • 1 łyżeczka papryki mielonej słodkiej
  • 2 łyżeczki czosnku niedźwiedziego
  • 1 łyżeczka curry
  • 1 łyżeczka kurkumy
  • 1/4 łyżeczki chilli mielonego
  • 1 łyżka oliwy z oliwek
Dodatkowo:
  • połowa świeżego ananasa jak nie masz użyj z puszki też jest ok

Sposób przygotowania:
Pierś z kurczaka umyłam pod bieżącą zimną wodą, osuszyłam ręcznikiem papierowym, pokroiłam w grubą kostkę. W misce wymieszałam przyprawy, oliwę i jogurt na gładką jednolitą masę, do której włożyłam pokrojone mięso z kurczaka, wymieszałam, miskę przykryłam folią spożywczą i odstawiłam na kilka godzin do lodówki (ok. 6 godzin).


Pieczarki:
  • kilka pieczarek 
  • papryka mielona słodka
  • oliwa lub olej
  • sól ziołowa
Pieczarki wyczyściłam i każdą przekroiłam na połowę. Spryskałam oliwą i posypałam papryką i solą, wymieszałam.


Ziemniaczki z szałwią i rozmarynem:
  • kilka niewielkich ziemniaków
  • kilka większych listków świeżej szałwii
  • listki z dwóch gałązek świeżego rozmarynu
  • sól
  • sok z 1/4 cytryny
  • 3 - 4 łyżki oliwy z oliwek lub oleju
Ziemniaki obieram, kroję w kostkę i gotuję kilka minut w dobrze osolonej wodzie. Następnie odcedzam i odstawiam do wystygnięcia. Posypuję je ziołami, solą i skrapiam oliwą i sokiem z cytryny. Tak czekają na szaszłyki aż będą gotowe, bo piekę i szaszłyki i ziemniaki jednocześnie.


Sposób przygotowania:
Na patyczki do szaszłyków nadziewam w kolejności pieczarki, mięso, ananas i tak dalej :) Przygotowane wcześniej ziemniaki przekładam do dwóch małych miseczek lub do jednej małej formy. Wszystko wstawiam do piekarnika nagrzanego do 180 -200 stopni i piekę do 20 - 30 minut. Czas pieczenia zależy od wielkości kawałków mięsa. Na ja początku piekę 10 minut w 180 stopni, a potem podkręcam na 200 stopni i piekę do miękkości mięsa i lekkiego zrumienienia ziemniaków.
SMACZNEGO życzy BLONDYNKA :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Cześć, jestem Blondynka.

Jeśli chcesz coś napisać, wymienić myśli, porozmawiać to jest odpowiednie miejsce, w którym dbam o to abyś czuł się bezpiecznie i dobrze.

Jeśli masz zły dzień i i potrzebujesz tu wyładować swoje negatywne emocje - osobiście zaprowadzę Cię do wyjścia, Nie wyprowadzisz mnie z równowagi, więc albo się uśmiechnij albo idź dalej.

Nie rób proszę z tego miejsca tablicy reklamowej, nie bawię się w lajk za lajk itd, nie lubię spamu.

W komentarzach możesz również umieścić zdjęcia dań wykonanych z Blondynkowych przepisów, jeśli chcesz abym wkleiła je do albumu na fan page`u bloga na FB, napisz od razu, że wyrażasz zgodę na ich umieszczenie we wspomnianym albumie.

Nie bój się pytać, zawsze odpowiem i postaram się pomóc.

Czuj się tu dobrze. Życzę Ci aby Twój Dzień był zawsze pełny pozytywnych zdarzeń! Buziaki!

Drukuj

Copyright © 2016 Blondynka Gotuje , Blogger