stycznia 11, 2017

Sernik na Zimno z Masłem Orzechowym (bez żelatyny)


Po świętach trochę odrzuciło mnie od słodkiego. Po prostu przestałam mieć ochotę na na słodycze. Chodzę i podjadam cytrusy i ciągle mam ochotę na wątróbkę :) W domu jest jeszcze mój nastoletni syn, który jak każde dziecko lubi słodycze. To, że ja nie jem słodkiego nie znaczy, że nie mogę przygotować czegoś pysznego osobie, którą kocham. Tym razem postawiłam na ulubione smaki Młodego i tu prostokątna forma do tarty idealnie się przydała. Jej rozmiar idealny, bo sernik miał być dla jednej osoby, więc i wysokość i wielkość była odpowiednia. Sama forma jest bardzo stabilna, wykonana ze stali węglowej, wyjmowane dno świetnie przylega do karbowanych ścianek. Pokryta jest nieprzywieralną powłoką typu non-stick, dzięki czemu nie miałam żadnych problemów z wyciągnięciem sernika na tackę. Na koniec napiszę, że minusów nie znalazłam, a mało tego taką wisienką na torcie będzie cena, bo na dzień dzisiejszy w sklepie Garneczki forma ma bardzo atrakcyjną cenę promocyjną,  jedyne 19 zł. Normalnie, aż ma się ochotę zamówić od razy dwie, a nawet trzy :)


Wracając do samego sernika, nie ma potrzeby użycia żelatyny, bo masa serowa jest niezwykle kremowa, fajnie się kroi. Przepis powstał w mojej głowie, ale byłam przebiegła, bo wrzucając składniki do miski obok położyłam notes i na bieżąco zapisywałam proporcje i składniki jakie użyłam. Ja chętnie wrócę do tego przepisu, Młody chętnie wróci do smaku tego sernika, a i myślę, że i Wy chętnie zrobicie takie małe co nieco ;)


Składniki na formę 35 x 11 cm:
Spód:
  • 90 g ciastek maślanych (zwykle używam ciastek Bonitki z Biedronki)
  • 25 g rozpuszczonego masła
  • 15 g  domowego masła orzechowego
Ciastka zmiksowałam w blenderze na piasek. Wlałam rozpuszczone masło, wymieszałam. Dołożyłam masło orzechowe i wmieszałam w ciasteczka. Ogólnie chodzi tu, aby konsystencją ciasteczka z masłem przypominały mokry piasek, dzięki czemu dobrze można je ugnieść i uformować boki, a potem po schłodzeniu podczas krojenia ciastka nie obsypują się mocno. Gotowy spód ciasteczkowy wyłożyłam do formy i ugniatając łyżką uformowałam z niego spód i boki i na czas przygotowywania masy serowej formę wstawiłam do lodówki.


Masa serowa:
  • 250 g sera białego chudego (1 kostka)
  • 150 g domowego masła orzechowego <-------przepis
  • 3 łyżki cukru pudru
  • 1 łyżka śmietanki kremówki 30 %
Ser przecisnęłam przez praskę do ziemniaków. Do sera dołożyłam masło orzechowe, najbardziej smakuje nam domowe przygotowane z niewielką ilością cukru pudru, przepis znajdziecie na blogu. Miksując ser z masłem wsypałam cukier puder i wlałam łyżkę śmietanki kremówki. Można dodatkowo dosłodzić masę, choć dla nas takie proporcje były idealne. Gotową masę wyłożyłam na schłodzony spód ciasteczkowy, wyrównałam i wstawiłam do lodówki. Zajęłam się czekoladą.

Polewa:
  • 100 g mlecznej czekolady
  • 2 łyżki śmietanki kremówki
Tu chciałam uzyskać efekt miękkiej czekolady, aby dobrze się kroiło, ale czysty smak czekolady pozostał, dlatego czekoladę rozpuściłam w kremówce. W rondelku śmietankę doprowadziłam do wrzenia, zestawiłam z ognia, wrzuciłam czekoladę połamaną na kosteczki i rozpuściłam ją w śmietance. Lekko przestygniętą czekoladę wylałam na masę serową, posypałam drobinkami czekoladowymi i czekoladowymi kulkami z białej czekolady. 

Sernik robiłam wieczorem, więc do lodówki trafił na całą noc, ale myślę, że czas chłodzenia może być krótszy, na przykład ok 4- 6 godzin.
SMACZNEGO życzy

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Cześć, jestem Blondynka.

Jeśli chcesz coś napisać, wymienić myśli, porozmawiać to jest odpowiednie miejsce, w którym dbam o to abyś czuł się bezpiecznie i dobrze.

Jeśli masz zły dzień i i potrzebujesz tu wyładować swoje negatywne emocje - osobiście zaprowadzę Cię do wyjścia, Nie wyprowadzisz mnie z równowagi, więc albo się uśmiechnij albo idź dalej.

Nie rób proszę z tego miejsca tablicy reklamowej, nie bawię się w lajk za lajk itd, nie lubię spamu.

W komentarzach możesz również umieścić zdjęcia dań wykonanych z Blondynkowych przepisów, jeśli chcesz abym wkleiła je do albumu na fan page`u bloga na FB, napisz od razu, że wyrażasz zgodę na ich umieszczenie we wspomnianym albumie.

Nie bój się pytać, zawsze odpowiem i postaram się pomóc.

Czuj się tu dobrze. Życzę Ci aby Twój Dzień był zawsze pełny pozytywnych zdarzeń! Buziaki!

Drukuj

Copyright © 2016 Blondynka Gotuje , Blogger