listopada 18, 2014

Pizza z Łososiem i Warzywami


To była bardzo szybka akcja. Wpadł pomysł, czasu mało. Pizza z warzywami, czy warzywa z pizzą? Ja nazwałabym pizza na bogato. Pizza, którą naprawdę można się najeść. Lubię warzywa al dente, więc mieszanki nie przysmażałam wcześniej na patelni. Jedyne co zrobiłam, to rozmroziłam mieszankę, aby nie puściła mi wody na ciasto podczas pieczenia. Niekonwencjonalne pomysły bywają zaskakujące, a ten pomysł zaowocował w pyszne danie!



Składniki na 2 pizze o średnicy 31 cm:
  • 25 g świeżych drożdży
  • 1,5 szklanki ciepłej wody
  • 3,5 szklanki mąki pszennej
  • 1 łyżka oleju z awokado 
  • 3/4 łyżki cukru
  • 1,5 łyżeczki soli
Wykonanie:
Do miski wsypuję sól, następnie przesiewam mąkę, robię wgłębienie, do którego wsypuję cukier, kruszę drożdże i wlewam ciepłą wodę, jednocześnie mieszam w taki sposób, aby wymieszać drożdże i zagarniając przy tym trochę mąki. Miskę przykrywam ściereczką i odstawiam na kilkanaście minut. W momencie jak rozczyn podwoi swoją objętość w początkowej fazie mieszam wszystkie składniki łyżką, a potem wyrabiam ciasto ręką. Kiedy ciasto przestanie przyklejać się do dłoni dodaję olej z awokado i wyrabiam do momentu, aż ciasto przestanie się błyszczeć. Dzielę ciasto na dwie części, z każdej formuję kulkę, odkładam na drewnianą deskę opruszoną mąką, przykrywam ściereczką i odstawiam do wyrośnięcia na około godzinę. Po tym czasie uderzam pięścią w ciasto aby pozbyć się powietrza i z każdej kulki rozkręcam placek o średnicy 31 cm.



Dodatki:
Wykonanie:
Na rozkręcony lub rozwałkowany placek pizzy wykładam wcześniej przygotowany sos pomidorowy do pizzy i rozsmarowuje go po całości. Następnie wyłożyłam rozmrożone i odsączone z wody warzywa, które przyprawiłam solą, pieprzem i oregano. Potem ułożyłam łososia odsączonego z sosu, a na koniec wyłożyłam ser starty na tarce o grubych oczkach. Pizzę wstawiłam do piekarnika nagrzanego na 220 - 240 stopni i piekłam około 20 minut. Nigdy nie trzymam się wyłącznie czasy pieczenia, piekę na oko, sprawdzając poziom upieczenia pizzy, patrzę na boki i podglądam spód.
SMACZNEGO życzy BLONDYNKA :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Cześć, jestem Blondynka.

Jeśli chcesz coś napisać, wymienić myśli, porozmawiać to jest odpowiednie miejsce, w którym dbam o to abyś czuł się bezpiecznie i dobrze.

Jeśli masz zły dzień i i potrzebujesz tu wyładować swoje negatywne emocje - osobiście zaprowadzę Cię do wyjścia, Nie wyprowadzisz mnie z równowagi, więc albo się uśmiechnij albo idź dalej.

Nie rób proszę z tego miejsca tablicy reklamowej, nie bawię się w lajk za lajk itd, nie lubię spamu.

W komentarzach możesz również umieścić zdjęcia dań wykonanych z Blondynkowych przepisów, jeśli chcesz abym wkleiła je do albumu na fan page`u bloga na FB, napisz od razu, że wyrażasz zgodę na ich umieszczenie we wspomnianym albumie.

Nie bój się pytać, zawsze odpowiem i postaram się pomóc.

Czuj się tu dobrze. Życzę Ci aby Twój Dzień był zawsze pełny pozytywnych zdarzeń! Buziaki!

Drukuj

Copyright © 2016 Blondynka Gotuje , Blogger