września 16, 2015

Granola z Herbatą Matcha - moje love!


Domowa granola to jest to co uwielbiam, ale granola z herbatą Matcha to mistrzostwo świata dla mnie. Stali czytelnicy wiedzą, że Blondynka uwielbia smak tej herbaty. Więc czemu nie dodać jej do granoli? Dodałam, zjadłam i odleciałam! Normalnie bosski smak! To jest mój numer jeden jeśli chodzi o granolę! Najlepiej smakuje z mlekiem, a dodanie jeżyn i malin z syropu cukrowego to rewelacja. Przepis na jeżyny w syropie jest na blogu w dziale przetwory ;) Przygotowanie samej granoli to naprawdę kilka chwil plus godzinka w piekarniku. Możecie dodać różne orzechy, ziarna i suszone owoce jakie macie w domu, jakie lubicie. Moja mieszanka mi bardzo smakowała!




 Składniki:
  • 3 szklanki płatków owsianych
  • 2 szklanki orzechów i nasion ( u mnie orzechy brazylijskie, pecan, macadamia, migdały w płatkach, nasiona Chia, ziarna słonecznika)
  • 1/4 szklanki syropu z agawy lub syropu klonowego
  • 1/4 szklanki cukru trzcinowego
  • 2 łyżki oleju kokosowego
  • 2 łyżeczki ekstraktu z wanilii (użyłam domowego)
  • szczypta soli
  • 2 i 1/2 łyżeczki herbaty Matcha
  • 1 szklanka suszonych jagód (u mnie jagody goji, morwa biała, kandyzowana czarna porzeczka)


Wykonanie:
Do jednej miski wsypałam płatki owsiane, orzechy (pokroiłam co z grubsza), nasiona, cukier trzcinowy i wymieszałam wszystko. Do mniejszej miseczki wlałam syrop klonowy, rozpuszczony olej kokosowy, ekstrakt z wanilii, wsypałam sól i wymieszałam wszystko. I teraz to co płynne z małej miseczki wlałam do dużej miski z płatkami i wymieszałam wszystko łyżką, tak aby wszystkie składniki pokryły się mokrymi składnikami. Taką mieszankę wyłożyłam na dużą blachę pokrytą papierem do pieczenia i wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 120 stopni i piekłam ok. 1 godzinę, ale co 15 minut otwierałam piekarnik i mieszankę przemieszałam. Blacha duża ta od kompletu z piekarnikiem, bo granoli wychodzi dość dużo. Obserwujcie granolę i stopień upieczenia, bo każdy piekarnik inaczej piecze i być może będziecie musieli wyciągnąć ją wcześniej niż ja lub odrobinkę wydłużyć czas pieczenia. Kiedy granola już się upiekła, wyjęłam ją z piekarnika i dałam jej chwilkę ostygnąć. Potem przełożyłam ją do miski, na upieczoną i lekko ostudzoną granolę przesiałam herbatę Matcha, wymieszałam tak aby herbata pokryła całą granolę, dosypałam suszone owoce i ponownie wymieszałam. Kochani, dla mnie rewelacja smakowa :)
SMACZNEGO życzy BLONDYNKA :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Cześć, jestem Blondynka.

Jeśli chcesz coś napisać, wymienić myśli, porozmawiać to jest odpowiednie miejsce, w którym dbam o to abyś czuł się bezpiecznie i dobrze.

Jeśli masz zły dzień i i potrzebujesz tu wyładować swoje negatywne emocje - osobiście zaprowadzę Cię do wyjścia, Nie wyprowadzisz mnie z równowagi, więc albo się uśmiechnij albo idź dalej.

Nie rób proszę z tego miejsca tablicy reklamowej, nie bawię się w lajk za lajk itd, nie lubię spamu.

W komentarzach możesz również umieścić zdjęcia dań wykonanych z Blondynkowych przepisów, jeśli chcesz abym wkleiła je do albumu na fan page`u bloga na FB, napisz od razu, że wyrażasz zgodę na ich umieszczenie we wspomnianym albumie.

Nie bój się pytać, zawsze odpowiem i postaram się pomóc.

Czuj się tu dobrze. Życzę Ci aby Twój Dzień był zawsze pełny pozytywnych zdarzeń! Buziaki!

Drukuj

Copyright © 2016 Blondynka Gotuje , Blogger