lipca 28, 2013

Drożdżówki z Dżemem I


Z moich przetworów zostało mi pół szklanki dżemu z czarnej porzeczki, troszkę morelowego, które nie zmieściły się do słoików. Nie jestem dżemożercą, więc postanowiłam zrobić drożdżówki. Przy okazji po raz pierwszy robiłam ciasto drożdżowe z cudzego przepisu, bo zwykle robiłam swoje własne. Przepis na ciasto z Moje Wypieki. Wybaczcie za zdjęcia, ich jakość pozostawia wiele do życzenia.. Wszystkie zdjęcia na bloga robię telefonem komórkowym... a wczoraj bułeczki robiłam grubo po 21 ej i światło, a raczej brak światła dziennego zrobiło swoje :) Wybaczycie?





Składniki na 16 drożdżówek:

  • 500 g mąki pszennej
  • 40 g świeżych drożdży
  • 1/4 szklanki i 2 łyżki cukru
  • 2 jajka
  • 250 ml mleka
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 70 g masła roztopionego

Nadzienie:
Wykonanie:
Na dno dużej miski wsypałam sól, na to mąkę, zrobiłam dołek, do którego wsypałam cukier, rozkruszone drożdże i zalałam dołek ciepłym mlekiem. Rozmieszałam drożdże z mlekiem i cukrem i rozczyn pozostawiłam do wyrośnięcia. Jak rozczyn podwoił swoją objętość wymieszałam go łyżką z mąką i dodałam roztrzepane jajka. Długo zagniatałam. Jak ciasto zaczęło odchodzić od ręki dodałam roztopione masło i wyrabiałam do momentu, aż ciasto stało się matowe. Zostawiłam do wyrośnięcia na około 30- 40 minut. Po tym czasie zawijałam drożdżówki. Piekłam w 200 stopniach około 15 - 20 minut. W sumie bardziej na oko:)
SMACZNEGO życzy BLONDYNKA :)




1 komentarz:

  1. świetnie wyglądają:) bardzo lubię domowe drożdżówki, ostatnio robiłam z budyniem i owocami:) latem są najlepsze bo można je robić z różnymi owocami:) mniam:)

    OdpowiedzUsuń

Cześć, jestem Blondynka.

Jeśli chcesz coś napisać, wymienić myśli, porozmawiać to jest odpowiednie miejsce, w którym dbam o to abyś czuł się bezpiecznie i dobrze.

Jeśli masz zły dzień i i potrzebujesz tu wyładować swoje negatywne emocje - osobiście zaprowadzę Cię do wyjścia, Nie wyprowadzisz mnie z równowagi, więc albo się uśmiechnij albo idź dalej.

Nie rób proszę z tego miejsca tablicy reklamowej, nie bawię się w lajk za lajk itd, nie lubię spamu.

W komentarzach możesz również umieścić zdjęcia dań wykonanych z Blondynkowych przepisów, jeśli chcesz abym wkleiła je do albumu na fan page`u bloga na FB, napisz od razu, że wyrażasz zgodę na ich umieszczenie we wspomnianym albumie.

Nie bój się pytać, zawsze odpowiem i postaram się pomóc.

Czuj się tu dobrze. Życzę Ci aby Twój Dzień był zawsze pełny pozytywnych zdarzeń! Buziaki!

Drukuj

Copyright © 2016 Blondynka Gotuje , Blogger